10 dingen die je nog niet wist over Watch_Dogs

Watch_Dogs
27/05/2014
Action adventure
ja
PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Wii U, Xbox 360

Eind mei verschijnt Watch_Dogs dan eindelijk voor de PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 4 en PlayStation 3. Nadat de game werd vertraagd was het lang wachten op een releasedatum, maar inmiddels hebben we een datum om naar uit te kijken. Watch_Dogs belooft een zeer uitgebreide game te worden waarin er vooral rekening is gehouden met de kleine details. YouTube-gebruiker silentc0re besteedde zijn tijd aan het bekijken van alle Watch_Dogs podcasts, waarna hij opmerkelijke feitjes tegenkwam. Deze hebben wij nu voor jullie op een rijtje gezet!

10. Met wie spreek ik?

Het hacken van telefoons is een normale gang van zaken in Watch_Dogs. Het zal mogelijk zijn om in menig telefoon te snuffelen en de nodige gesprekken af te luisteren. Elk telefoongesprek dat je voert is anders, laat daar geen twijfel over bestaan. Als je twee vrienden uitnodigt voor een avondje gamen, dan zullen de gesprekken hoe dan ook van elkaar verschillen. Ubisoft is zich hier van bewust en voorkomt dan ook de klassieke déjà-vu.

Wanneer je namelijk een gesprek afluistert, dan zal deze uit de database worden gewist. Hierdoor kun je nooit hetzelfde gesprek twee keer tegenkomen, wat meteen de realiteit die de game probeert na te bootsen zou laten vervagen.

9. Sweet home Chicago!

Watch_Dogs zal zich volledig afspelen in Chicago, de bruisende stad in Noord-Amerika. Met bijna 3 miljoen inwoners is er genoeg te beleven in de stad in Illinois. Het aantal inwoners en de staat waren echter niet de reden voor Ubisoft om voor de stad van de Blues Brothers te kiezen. Waarom dan wel?

Chicago staat er om bekend dat het bezaaid is met beveiligingscamera's. De stad kent duizenden camera's die het doen en laten van haar inwoners nauwkeurig in de gaten houdt. Voor een game waarin hacken het kloppende hart van de gameplay vormt, is dit natuurlijk een thuishaven waar je u tegen zegt.

8. Het is net echt!

Zoals de telefoongesprekken al doen vermoeden wil Ubisoft er alles aan doen om Watch_Dogs realistisch te laten overkomen. Daarom hebben ze heel nauwkeurig gekeken naar hacken in het algemeen. Wat zou wel kunnen en wat zou absoluut niet kunnen? Het geeft de speler de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe ver het wil gaan. Daarnaast moet de speler zelf beslissen hoe het aan de nodige centjes komt. Hiervoor is geen uitgekauwd format klaargestoomd waaraan de speler zich dient te houden. Vrijheid in gebondenheid dus.

7. Na regen komt zonneschijn

In Thief was het onlangs altijd nacht en ook in Batman: Arkham Knight zul je aan het eind van dit jaar niet bang te hoeven zijn dat de zon aan de horizon verschijnt. Aangezien realisme het sleutelwoord is in Watch_Dogs kun je verschillende weersomstandigheden verwachten in Chicago. Een dynamisch weersysteem zorgt ervoor dat de zon fel kan schijnen, maar ook dat er een stortregen naar beneden komt. Het kan nagenoeg windstil zijn, maar de auto's kunnen ook omver worden geblazen door een iets te hoge windkracht. Laat je dus niet in de maling nemen door het weer van het moment en neem altijd wat warms mee om aan te trekken. Het weer zou zo maar kunnen omslaan.

6. Roken of neurotisch doen: ieder zijn eigen ding

Om te zorgen dat elk karakter uniek is, heeft Ubisoft goed stilgestaan bij karaktertrekjes. Ieder zo zijn eigen ding. Deze karaktertrekjes zijn onder andere verbonden aan waar mensen leven of hebben geleefd. Al van dit zal willekeurig worden gegenereerd, wat er voor zorgt dat geen speelsessie hetzelfde is.

5. Run Forrest run!

Het mocht er in de trailer misschien allemaal heel stoer en gemakkelijk uitzien, maar lang niet altijd is het uitdagen van het lokale politiekorps een goed idee. Waar rook is, is in de ogen van het politiekorps logischerwijs vuur. Wanneer één officier door jouw toedoen naar de grond gaat, dan zullen zijn collega's zonder er bij na te denken een klopjacht inzetten. Ga je vervolgens een heel politiekorps eigenhandig naar de grond werken, of neem je de benen? Ubisoft drukt je op het hart vooral het laatste te doen als je niet zelf wil worden neergeschoten.

4. Tijd voor een selfie

Vandaag de dag staat alles in het teken van selfies, statusupdates en foto's in het algemeen. De inwoners van Chicago gaan gewoon in deze hype mee. Dit betekent dat als jij als protagonist gekke capriolen uithaalt, de omgeving daar gefascineerd op zal reageren. Mocht je met een auto tegen een ferme lantaarnpaal aanrijden, dan zal menigeen zijn smartphone tevoorschijn halen om even een kiekje te schieten. Trek jij daarnaast je pistool wanneer je de auto zonder kleerscheuren uit komt stappen, dan zullen ze het op een lopen zetten en dekking zoeken achter de muurtjes, planten en de ijscokar van de lokale ijscoman.

3. Alles nieuw!

Ubisoft heeft voor Watch_Dogs talloos veel animaties opnieuw ontworpen. Enkel twee animaties zijn hergebruikt. Deze animaties waren eerder waar te nemen in Assassin's Creed IV: Black Flag. Deze game verscheen immers ook op de PlayStation 4 en Xbox One. De bewegingen die de protagonist in AC IV: Black Flag maakte bij het zwemmen zijn overgezet naar Watch_Dogs, evenals het vliegen van lichamen door de lucht. Voor alle andere animaties heeft het team achter Watch_Dogs moeten zwoegen.

2. Lood in je schoenen

Watch_Dogs kent een open wereld waarin je naar hartelust kunt ronddwalen. Chicago is een grote stad en dat zul je merken wanneer je met Watch_Dogs aan de slag gaat. Je personage Aiden zal echter niet van alle vrijheid genieten. Voor Watch_Dogs is namelijk geen knop aangewezen die het mogelijk maakt om met het hoofdpersonage te springen. In plaats daarvan zal Aiden zelf springen wanneer dit de bedoeling lijkt te zijn. Of dit in de praktijk tot vervelende situaties gaat leiden moet nog blijken, maar Ubisoft lijkt deze beslissing af te doen als weloverwogen.

1. Ken ik jou niet ergens van?

Zoals eerder gezegd herbergt Chicago bijna drie miljoen inwoners. Het zou dus vreemd zijn als je telkens dezelfde personen tegen het lijf zou lopen. In Watch_Dogs zullen meer dan 3.000 verschillende persoonlijkheden rondlopen, die allen hun eigen zegje hebben. Elk van deze persoonlijkheden heeft tussen de 400 en 500 zinnen om uit te spreken.  De kans zou volgens Ubisoft dan ook nihil moeten zijn om iemand meerdere malen tegen het lijf lopen. Bovenstaande openingszin lijkt in de wereld van Watch_Dogs zijn vruchten dus niet te gaan afwerpen!

Special Thanks to silent0core

Hot
Enquête
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner