hotness 0
News

Interview: Arthur Parsons

Gepost door

Tijdens ons bezoekje bij Warner Bros kregen we de kans om de producer Arthur Parsons van Travelers Tales te interviewen. Een vrolijke Brit die duidelijk met veel liefde en enthousiasme aan zijn Lego-games werkt.

De graphics van Lego Batman 2 zijn duidelijk opgeschroefd en de gezichten tonen nu veel meer beweging. Hebben jullie voor deze game nieuwe techniek toegepast?

Inderdaad. Om onze ambities tot uiting te brengen hebben wij een nieuwe engine die ons toestaat om gezichten van onze Lego figuren veel meer expressie te laten tonen. Zo kunnen we zorgen dat Wii-bezitters evenveel kunnen genieten als bijvoorbeeld PS3-gamers.

Nu we het toch over de verschillende platformen hebben. Lego Batman 2 komt op bijna elke console en handheld uit. Zullen er verschillen zijn tussen de versies?

Absoluut! De 3DS en Vita versie van de game zijn compleet onafhankelijk ontwikkeld door ons zusterbedrijf. Hoewel er natuurlijk overeenkomsten zijn tussen de games kunnen ze als twee aparte games worden gezien.

In presentatie en hands-on sessie heb ik al een hele zwik DC karakters gezien zoals Green Laturn, Flash en Wonder Woman. Toch ontbraken er nog een aantal bekende DC-helden zoals Green Arrow. Waarom is er gekozen om deze er niet in te stoppen?

Op dit moment staat het karakterrooster nog niet vast. Een van mijn collega’s is nog druk bezig om hiernaar te kijken en wellicht nog karakters toe te voegen. De karakters die er nu al in zitten, zoals Superman, Aquaman en Batman, maken deel uit van de Justice League Of America, een belangrijk onderdeel van het DC universum. Daarom is besloten dat deze er sowieso in moesten , maar het is mogelijk dat er nog uitbreidingen op het huidige aanbod komen.

In de originele Lego Batman mochten we met twee verhaallijnen aan de slag. Hierdoor beleefden we het verhaal vanuit zowel het oogpunt van Batman als zijn vijanden. In de hands-on sessie heb ik dit echter nog niet terug gezien. Zit dit er wel nog in?

Hoewel Lego Batman 2 een vervolg is wilden we het toch duidelijk anders maken dan de originele game. De game laten evolueren naar een volgend level zeg maar. Met het oogpunt hierop hebben we ons volledig gericht op een uitgebreid verhaal waar de Justice League Of America in de schijnwerpers wordt gezet. Een schurken verhaal zit er dus niet meer in. Maar de charismatische schurken komen uitgebreid in beeld tijdens het verhaal zodat je dit niet hoeft te missen.


Tot nu toe waren Lego-games altijd trouw aan een vaste formule. Maar Lego Batman 2 heeft sandbox-elementen en gesproken dialogen, twee verrassende vernieuwingen binnen het genre. Kunnen we nog meer van dergelijke verrassingen verwachten in toekomstige Lego-titels?

Op dit moment zijn wij volledig gericht op het afmaken van Lego Batman 2. Als deze af is nemen we een stap terug en evalueren we het proces en resultaat. Vanuit dat punt nemen we besluiten over wat we in de toekomst nog met Lego-games gaan doen.

De sandbox-wereld zorgt ervoor dat jullie veel meer geheimen kunnen verstoppen voor gamers om te ontdekken. Lego Batman op 100% krijgen was al een hele opdracht, maar hoe lang kunnen we verwachten met deze game bezig te zijn?

Lego Batman 2 heb ik vorige week in 28 uur uitgespeeld. Natuurlijk weet ik waar alles zit. Ik denk dus dat gamers die alle 150 Lego Canisters, 40 Rode Legostenen en 250 Gouden Legostenen willen vinden hier nog wel langer mee bezig zijn.

0 reacties op "Interview: Arthur Parsons"