hotness 0
News

Vijf dingen die wij willen zien in Smash Ultimate

Gepost door

De zesde game in de Super Smash Bros.-serie, Super Smash Bros. Ultimate, verschijnt pas aankomende december voor de Nintendo Switch. Maar nu al lijkt het de game te worden die het overgrote deel van de community tevreden gaat stellen. Zo keren bijvoorbeeld de geavanceerde moves uit Melee dit keer terug als bewuste mechanieken, in plaats van happy accidents. En dat is nog niet alles. Snake, de Ice Climbers, Pichu en vele andere fanfavorieten die eerder waren afgevallen maken een comeback en worden vergezeld door iconische figuren als Simon Belmont en Chrom en langverzochte fanfavorieten als Dark Samus, King K. Rool en Ridley. Toch hebben wij nog een klein lijstje van vijf dingen die wij graag terug zouden zien in de game. En nee, daar zit Waluigi niet bij!


De Nintendo Direct van afgelopen week leerde ons dat de game ruim honderd stages bevat! Een duizelingwekkend aantal dat boven alle eerdere games uit torent, zelfs als je DLC toevoegt! Maar toch hopen we op meer. We hopen dat Ultimate zijn naam niet enkel eer aandoet door alle karakters die ooit in de serie hebben gezeten hun opwachting te laten maken, maar ook alle stages terug laat komen, al zij het in aangepaste vorm. Is dat niet haalbaar bij release, dan wachten we graag!

De Subspace Emissary uit Super Smash Bros. Brawl is een van leukste herinneringen die ik persoonlijk aan de serie heb en het gebrek aan een vergelijkbare mode om karakters vrij te spelen in de daarop volgende delen ervaar ik nog steeds als een gemis. Ik heb echter goede hoop dat iets dergelijks in de game zit. Die groene, onherkenbaar gemaakte mode uit de laatste Direct is immers wel heel erg verdacht…

Super Smash Bros. for 3DS and Wii U waren de eerste games die gebruik maakten van de nog altijd immens populaire amiibo van Nintendo. Hun daadwerkelijke toepassing was echter… teleurstellend. Een NPC die je zelf kon trainen en mee kon nemen klonk in theorie best grappig, maar de praktijk leerde al snel dat hier weinig aan was. Dat kan beter! Waarom kunnen we amiibo niet bijvoorbeeld gebruiken als fysieke assist trophies? Dat je eens per gevecht je zelf getrainde vechter op het veld kan roepen om je te ondersteunen, en dat die dat blijft doen tot die van de stage geknikkerd wordt? Natuurlijk zou dit bij de opties uitgezet moeten kunnen worden als je zelf geen amiibo hebt, zodat het de balans niet verstoort, maar het zou je plastic aankopen een stuk nuttiger maken dan dat ze waarschijnlijk nu zijn. Vooral omdat de Smash-lijn veruit de grootste is.

In 2019 verschijnen nieuwe delen in de Pokémon-serie, wat ons bij de achtste generatie Pokémon brengt. Voor wij daar wat van terug zien in Smash zijn we echter al heel wat jaartjes verder. Zonde! Waarom gebruikt Nintendo Smash Ultimate niet als een uithangbord voor zijn nieuwe games met content updates? Vier de release van een nieuwe game met een nieuwe assist trophy of trophy die je in-game vrij kunt spelen bijvoorbeeld? En als het een echt grote release is, misschien zelfs een tijdelijk te proberen nieuw speelbaar karakter of nieuwe stage, welke vervolgens overgaat in…

Ja, ik weet dat niemand van DLC houdt. Maar zo erg hoeft het helemaal niet te zijn. Als de basisgame goed genoeg gevuld is – en daar zal toch niemand meer aan twijfelen bij dit spel – dan is er niets mis mee om aanvullende content tegen een redelijk prijsje aan te bieden. En ik hoop dat dit ook bij Ultimate gebeurt. Tot nu toe hebben immers pas dertien van de vijftig karakters van ons vorige verlanglijstje hun weg naar de game gevonden. Aan het werk Sakurai!

0 reacties op "Vijf dingen die wij willen zien in Smash Ultimate"