hotness 15
Vraag aan de redactie: Wat is voor jou direct reden om een game weg te leggen?
News

Vraag aan de redactie: Wat is voor jou direct reden om een game weg te leggen?

One strike and you're out

Gepost door

Als journalisten spelen wij een hele hoop games, zelfs als we ze niet hoeven te reviewen. Maar als de plicht niet roept, hebben we het voordeel dat we games ook gewoon weg kunnen leggen als ze niet bevallen. Daarom vroeg ik de redactie: Vraag aan de redactie: Wat is voor jou direct reden om een game weg te leggen?

Mario

Ik moest even denken, heb ik wel eens een game gehad die ik heb afgesloten en daarna nooit meer heb opgestart? En ja die heb ik zeker en die game is Kingpin: Life of Crime. Ik weet niet wat het was met die game maar op mijn computer was het altijd maar een gok of hij het wel of niet deed (en als die het deed hoelang zou die het dan doen voor die zou crashen) na de zoveelste crash was ik er echt helemaal klaar mee en heb game nooit meer aangeraakt. Oftewel crashes (althans veel crashes) kunnen voor mij een moodkiller zijn

Sil

Waar ik echt een hekel aan heb, is wanneer games mijn tijd gaan verspillen op wat voor manier dan ook. Nodeloze pieken in de moeilijkheidsgraad, herhalende secties om de boel op te rekken of vrijwel alles met roguelike-elementen. Ik heb véél games die ik wil spelen en nooit genoeg tijd. Laat me je verhaal beleven en doorgaan naar de volgende game op mijn veel te lange backlog!

Peter

Een directe reden voor mij om een game weg te leggen is als hij in de weg ligt. Gelukkig heb je tegenwoordig digitale bibliotheken en heb ik niet zo'n last van games die in de weg liggen. Voor mij is een echte motivatie om te stoppen met het spelen van een game als ik de game opeens onnodig moeilijk vind. Ik zit nu vast bij Elden Ring bij het verslaan van de Fire Giant en heb denk ik een kleine vijftig keer geprobeerd hem te verslaan, maar kom gewoon niet verder en het plezier is er volledig uit. Er zijn zat andere games die ik wel kan spelen. Wel jammer, want ik moet nu verder, tenslotte komt de DLC binnenkort en die wil ik heeeeeel graag spelen.

Sander

In principe ben ik heel gevoelig voor eentonigheid en voorspelbaarheid in combinatie met lengte. Wanneer ik weet dat een spel lang zal duren, maar de objectives veelal op elkaar zullen lijken, dan haak ik af. Daarin ben ik kritischer geworden nu ik geen puber meer ben met ongekend veel mogelijke speeltijd. Een goed verhaal kan herhalende objectives redden. Dan speel ik namelijk niet voor de gameplay, maar voor het verhaal. Open world-games zijn vandaag de dag steeds minder succesvol bij mij. Ik recenseer ze dan ook zelden meer.

David

Ik kan me maar één keer herinneren dat ik zei dat dit spel niet mijn ding was en dat ik het nooit meer zou proberen en dat was met Utawarerumono: Prelude to the Fallen. Deze game-reeks werd ten zeerste aanbevolen als een goede tactische RPG met een beetje fanservice.

Het eerste probleem dat ik had met deze titel was dat het nauwelijks een spel is. Het is een visual novel met heel weinig RPG-elementen. Ik weet dat ik waarschijnlijk een aantal VN-fans boos maak, maar dit genre is gewoon niet mijn ding. Maar sinds het spel werd aanbevolen, heb ik geprobeerd om me door de enorme hoeveelheid vreemde dialogen heen te worstelen, om er vervolgens achter te komen dat ik het soort verhaal nogal dubieus vind. Jonge niet-volwassen mens-dier en volwassen personages die allemaal verliefd worden op de hoofdpersoon die geheugenverlies heeft en dit dierlijke koninkrijk nogal aantrekkelijk vindt. Op een gegeven moment kon ik de BS niet meer aan. De hoofdpersoon raakte de jongere personage haar staart 'ongepast' aan. Naar mijn mening is het aanraken van een meisje haar staart (ik kan niet eens geloven dat ik dit schrijf) terwijl dat personage het duidelijk niet goedkeurt als je dat doet, gewoon een te vreemde grens voor mij om over te steken. Het voelde allemaal erg dubieus om een doelgroep aan te spreken die dit soort rare seksuele fantasieën leuk vindt.

Er is mij verteld dat dit allemaal erg tam is voor het genre, maar dit is echt niet mijn ding. Door dit spel leerde ik dat fanservice in Japanse games niet hetzelfde is als fanservice in Westerse franchises!

Stefan

Er is voor mij eigenlijk maar één reden om een game direct weg te leggen… en die is eigenlijk best voor de handliggend. Ik leg een game weg wanneer ik het niet leuk vind om te spelen. Ik ga mezelf niet dwingen een spel te spelen waar ik geen plezier uithaal. Dat is voor mij de reden om een game direct weg te leggen.

0 reacties op "Vraag aan de redactie: Wat is voor jou direct reden om een game weg te leggen?"