hotness 0
News

Wat mogen we nog verwachten van Super Smash? Deel 1

Gepost door

Super Smash Bros. For 3DS is al een tijdje uit in Japan en hierdoor kennen we alle karakters al die in de game speelbaar zullen zijn. Veel favorieten keren terug, al is niet iedereen tevreden. Veel karakters waarvan gehoopt werd dat ze erin zouden zitten, schitteren namelijk in afwezigheid. Maar laten we niet vergeten dat dit nog niets hoeft te betekenen. 

Er kunnen nog altijd karakters worden toegevoegd middels DLC, als alternatieve skin of zelfs door de 3DS- en Wii U-versie te koppelen. GameQuarter ging er eens goed zitten en zocht vijftig personages die wij als mogelijke toevoegingen willen aandragen. In de aanloop naar de Europese release van de 3DS-versie krijg je daarom vijf dagen op rij tien mogelijke vechters. Hierbij hebben we gedacht over hoe realistisch het is dat het karakter toegevoegd wordt, wat zijn of haar vechtstijl zou zijn en wat als Final Smash kan dienen. Sorry jongens, wij geloven niet in Ripley.

 

 

 

 

 

                                                                  Lana


Hyrule Warriors is een van de grote klappers die Nintendo dit najaar los laat op de game-industrie. Met Link, Toon Link, Zelda, Sheik & Ganondorf is het Zelda-universum al goed vertegenwoordigd, maar met de toevoeging van een van de unieke karakters van Hyrule Warriors zou verdere interesse in de game kunnen doen oplaaien.


Doordat Lana meerdere wapens hanteert, weet ze zich goed te redden in zowel close combat als afstandsaanvallen. Bij voorkeur gebruikt ze haar boek om haar kenmerkende blokken en donder op te roepen. Hiermee valt ze vijanden aan vanaf een veilige afstand, maar wel ten koste van de schade die het doet. Mocht ze dan toch door de lucht worden geschoten, dan haalt ze haar Deku Spear boven om met een blad terug te zweven naar het platform. Deze speer komt haar ook van pas wanneer ze up close and personal wordt met haar tegenstanders. Door de stok als slagwapen te gebruiken kan ze vijanden lang genoeg afleiden om weer afstand tussen hen te creëren.

                                                                                   Summoning Gate

Het derde wapen dat Lana in Hyrule Warriors kan gebruiken is hetgeen dat haar troefkaart zou kunnen zijn in Super Smash Bros. Door haar portaal te gebruiken roept ze een gigantische Cucco op, wiens reguliere variant al in de game zit als item. Deze Cucco pikt vervolgens enkele malen richting vijandige spelers, welke enorme schade krijgen mochten ze geraakt worden.

                                                                      Isaac

In Super Smash Bros. Brawl was Isaac al te vinden als assist trophy. Nintendo heeft dus ongetwijfeld de mogelijkheid om karakters van Golden Sun als cameo op te laten draven. En hoewel Golden Sun niet de populariteit van een Mario of Pokémon geniet, is het wel een culthit a la Earthbound en Xenoblade. En van die twee games zijn ook speelbare karakters in de vierde Super Smash.


Met zijn zwaard in de hand hoeven we niet lang na te denken over de close combat van Isaac. Met tal van zwaardvechters in de vierde Super Smash kan het zelfs al voor elkaar gemaakt worden met slechts enkele tweaks aan diens movesets. Maar wanneer we de speciale aanvallen gaan bekijken, wordt het een stuk interessanter. Isaac heeft in zijn games meerdere Djinns ter beschikking en gezien het feit dat je karakters verschillende moves kunt toewijzen in de vierde Smash-game, zijn er genoeg opties. The Lost Age had al 72 Djinns, dus Sakurai en zijn team kunnen vast iets leuks verzinnen.

                                                                                            Move!

Als assist trophy in Brawl gebruikte Isaac zijn Psyenergy om drie gigantische handen op te roepen. Hiermee schoof hij spelers van het veld af. Door ditmaal slechts twee handen toe te staan, die tegelijk in beide richtingen horizontaal worden afgeschoten, heeft Isaac een makkelijke en toegankelijke Final Smash ter beschikking.

                                                               Mark Evans

Level-5 en Nintendo zijn al jaren dikke maatjes en dat heeft al meerdere succesvolle franchises voortgebracht. De Guild games, Professor Layton-franchise en Inazuma Eleven-serie zijn hier de beste voorbeelden van. Om deze samenwerking te bekrachtigen is de toevoeging van Mark Evans, hoofdrolspeler van de Inazuma Eleven games, een logische stap.

Om een sporter in een vechtgame te krijgen, is een beetje creatief denkvermogen nodig. Gelukkig hebben de atleten in de Inazuma games genoeg interesse super moves beschikbaar om het noemenswaardige toevoegingen aan de bestaande groep te maken. Zo kan Evans een flinke schop of kopstoot uitdelen aan nabije vijanden. Als special moves kunnen we aan een overdaad aan slagen met Fireball Knuckle en het opvangen van projectielen met God Hand. Om vijanden op afstand aan te vallen kan Megaton Head uitkomst bieden en een flinke Majin The Hand kan hem redden van de afgrond. Als custom moves kunnen we uit het vaatje move manuals van verschillende Inazuma games tappen. Zo kan Megaton Head bijvoorbeeld vervangen worden door Rocket Kobushi.

                                                                            Dimension Hand

Mark springt in de lucht om met zijn hand voorop naar onderen te komen. De schokgolf die Dimension Hand hierdoor teweeg brengt verschijnt als een groeiende koepel rondom Mark. Vijanden die hierdoor geraakt worden, wordt vervolgens weg geslingerd.

                                                            Young Link

 

Met Toon Link en de reguliere Link is er eigenlijk geen meerwaarde om Young Link terug in Super Smash te introduceren. Toch zijn er veel gamers die te kennen hebben gegeven hem terug te willen zien. Wellicht jeugdsentiment? Een afkeer naar de tekenfilm variant? Of gewoon omdat we wat we ooit gehad hebben niet meer kwijt willen raken?

Toon Link is al een kloon van Link, met hier en daar wat kleine tweaks aan de balans en moveset. Wat zou Young Link dan nog kunnen doen? Best veel eigenlijk. De items die hij gebruikt als special moves kunnen we volledig vervangen door bijvoorbeeld de maskers uit Majora’s Mask, waarmee hij verschillende aanvallen kan uitvoeren. Of je imiteert Jigglypuff op je ocarina om tegenstanders in slaap te sussen. Door de jaren heen zijn er heel wat Zelda games verschenen, dus in principe is er genoeg keuze.

                                                                              Four Swords

Young Link splitst zich in vieren en het kwartet van The Legend Of Zelda: Four Swords Adventures is terug. De drie andere Links vergezellen je en vallen vijanden aan. Terwijl die bezig gehouden worden, kun jij snel je vizier richten, waar de vier Links vervolgens tegelijk een vernietigende aanval uitvoeren en weer één worden.


 

                                                            Epic Kirby

Het is een kleine moeite om de wollen variant van Kirby als alternatieve skin toe te voegen, maar gezien de unieke mogelijkheden van deze Kirby kunnen we er vast meer mee doen. Epic Kirby als extra karakter zou dan ook een epic move van Nintendo zijn.

Zoals de roze blob, moet Epic Kirby het vooral van zijn verschillende krachten hebben. Met slagen en zijn wolzweep kan hij vijanden op flink wat schade trakteren als ze dom genoeg zijn om in zijn buurt te komen. Maar als ze verder weg blijven, moet dat snel opgelost worden. Epic Kirby zou dan vooruit kunnen vliegen in autovorm, neerstorten als gewicht en op de plaats aanvallen als tol. Voor wat extra hoogte, verandert hij in een helikopter.

                                                                                  Metamortex

Met de kracht van de metamortex kan Epic Kirby nog meer vormen aannemen. Voor zijn Final Smash is dit de UFO. Hij kan hiermee door het level zweven en lasers en pijn neer laten regenen op zijn vijanden. En dan zeggen ze dat Epic Kirby schattig is!

                                                            Denpa Man

Waarom zouden we alleen de grootste Nintendo-titels af gaan, wanneer in de eShop genoeg exclusieve toppertjes zijn verschenen. De eerste van deze groep die boven komen drijven, zijn de kleurige Denpa Men. En als je erover nadenkt, kunnen deze mannetjes een wel heel uniek mechanisme in Super Smash Bros. introduceren.

The Denpa Men zijn maar kleine mannetjes en erg sterk zijn ze dan ook niet. Hun slagen en schoppen zullen tegen veel karakters dan ook maar weinig uithalen. Maar het wordt leuk als ze hun unieke vaardigheden tonen. Welke dit zijn, is in de twee The Denpa Men games afhankelijk van hun kleur. En dat gaan we hier ook introduceren. Elk karakter heeft namelijk acht skins, die meestal bestaan uit verschillende kleuren. En de kleur veranderen in Super Smash Bros. betekent ook dat hun aanvallen veranderen. De vorm en kracht blijft hetzelfde, maar waar rood voor vuurstralen en –adem zorgt, kan blauw juist ijs opleveren. Welk element kies jij?

                                                                                    Gyro Search

In The Denpa Men games moet je de mannetjes vinden door met je 3DS kamers af te zoeken. Hierop geïnspireerd kwamen wij met Gyro Search als Final Smash. Een groep Denpa Men verschijnt hier op het veld en volgen het vizier dat jij bestuurt. Elk personage dat hun pad kruist, krijgt er genadeloos van langs.

                                                              Wolf O'Donnel

Eigenlijk is de redenatie achter Wolf hetzelfde als bij Young Link. Hij zat ooit al in Super Smash Bros . en sommige spelers verkozen hem boven Fox en Falco, waar hij de moveset en Final Smah al mee deelde. Om die mensen tegemoet te komen, denken wij dat Nintendo Wolf terug zal brengen.

Wolf was een kloon van Fox en Falco en dat zal hij ook altijd blijven. Maar als we kijken naar het origineel (Fox), is Wolf minder lijkend dat Falco, welke wel in de game kwam. Breng Wolf dan ook vooral terug zoals hij was, zodat de strijd verder kan.

                                                                                Wolfen

Fox en Falco halen voor hun Final Smash de Landmeister tevoorschijn. Wolf mag het van ons wel anders aan pakken en zichzelf in de Wolfen hijsen. Met dit schip kun je vervolgens binnen 25 seconden drie krachtige schoten lossen, terwijl je het speelveld van vooruit bekijkt. Kijk ze eens rennen!

                                                                Birdo

Nog zo eentje waarvan iedereen dacht dat ze erin zou zitten. Birdo maakte voor het eerst haar opwachting in Super Mario Bros. 2 en dook daarna alleen nog op in spin-offs. Vanwege de geslachtskwestie (naar het schijnt is Birdo ooit een man geweest) is ze desondanks een van de meest besproken karakters van het Mario-universum.

Voor Birdo’s close combat aanvallen hoeven we niet ver te zoeken. Vriendjelief Yoshi is immers prima geschikt om als bronmateriaal te dienen. Maar Birdo heeft geen lange tong en legt geen eieren, dus voor de special moves moet de grijze massa aan het werk. Dat je haar mond kan gebruiken om eieren te schieten, is een inkoppertje. Maar wat zou Birdo verder nog kunnen? Ze springt in principe flink rond in Super Mario Bros. 2, dus een neerstortmove is goed te doen. En als een dinosaurus moet een flinke kopstoot met aanloop, welke je kan opladen voor meer kracht , ook geen kwaad.

                                                                                 Giant Egg

De titel zegt alles. Birdo loopt rood aan wanneer ze een ei uitspuugt dat groter dan haarzelf is. Deze vliegt vervolgens in razendsnel tempo in een rechte lijn door de stage en stopt voor geen vijand in zijn pad.

                                                               Chibi-Robo

Een robotje ten grote van een duim is niet de eerste waar je aan denkt in een brawler game. Maar Olimar en de Pikmin zijn niet veel groter en zitten er ook in. Met Chibi-Robo krijgt R.O.B. bovendien wat metalen gezelschap, en samen spelen is altijd leuker

Chibi-Robo mag dan wel een huishoudhulp zijn, met zijn tools kan hij een zekere loodgieter makkelijk tegen zijn snorharen instrijken. Met zijn stofzuiger in reverse schiet hij stofwolken met hoge snelheid over het veld. Uit zijn hoofd gooit hij allerlei soorten vuil en soms smoglings en krachtige bommen die hem zelf ook schade doen, terwijl hij de stekker aan zijn achterste gebruikt om zich aan de platformen op te trekken of vijanden een schok te verkopen. En als hij serieus wordt, dan wordt de Chibi Blaster tevoorschijn gehaald.

                                                                             Let's Go! Photo!

Voor zijn grootste truc halen we inspiratie uit de laatste Chibi-Robo game; Let’s Go! Photo! Jij als speler richt ergens op de stage en waar je op de sluiter drukt, komt Nostaljunk naar onder gestort. Dit kan je enkele malen doen, voor je film op is en Chibi-Robo weer zelf aan de slag moet.

                                                            Professor Layton

We hebben jullie nu al negen karakters aangeboden, met redenen, movesets en zelfs een Final Smash. Maar dat doen we niet bij Layton. Het enige wat we zeggen is dat Layton in de game past. Maar de stukjes moet je, in Layton-stijl, zelf bij elkaar brengen. Helaas zijn je hintmuntjes al op.

0 reacties op "Wat mogen we nog verwachten van Super Smash? Deel 1"