hotness 0
News

Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 2

Gepost door

Super Smash Bros. For 3DS is al een tijdje uit in Japan en hierdoor kennen we alle karakters al die in de game speelbaar zullen zijn. Veel favorieten keren terug, al is niet iedereen tevreden. Veel karakters waarvan gehoopt werd dat ze erin zouden zitten, schitteren namelijk in afwezigheid. Maar laten we niet vergeten dat dit nog niets hoeft te betekenen. 

Er kunnen nog altijd karakters worden toegevoegd middels DLC, als alternatieve skin of zelfs door de 3DS- en Wii U-versie te koppelen. GameQuarter ging er eens goed zitten en zocht vijftig personages die wij als mogelijke toevoegingen willen aandragen. In de aanloop naar de Europese release van de 3DS-versie krijg je daarom vijf dagen op rij tien mogelijke vechters. Hierbij hebben we gedacht over hoe realistisch het is dat het karakter toegevoegd wordt, wat zijn of haar vechtstijl zou zijn en wat als Final Smash kan dienen. Sorry jongens, wij geloven niet in Ripley.

Klik hier om deel 1 te lezen

 

 

 

 

                                                            Bayonetta


Het tweede deel van Bayonetta, welke exclusief voor de Wii U verschijnt, is al sinds de aankondiging van de console een van diens paradepaardjes. En nu de release van die game eindelijk om de hoek is, is de toevoeging van Bayonetta als speelbaar karakter niet meer logisch.


Snel, soepel en een tikje sensueel, dat is Bayonetta in een notendop. Met haar schoppen en slagen  lijkt ze over het slagveld te dansen, precies zoals Platinum Games haar altijd heeft neergezet. Wanneer ze de vijanden niet wenst te benaderen, kunnen de pistolen op haar hakken en in haar handen dat voor haar doen. Verder kan haar haar in vuisten en benen veranderen en vijanden op afstand belagen. Als het even moeilijk wordt en je van het platform af dreigt te vallen, verander je in een kraai en sla je even goed met je vleugels.

                                                                               Wicked Weave Dragon

Bayonetta’s Final Smash mag dan wel niet de souplesse of snelheid van Bayonetta hebben, het is er des te dodelijker door. Te midden van het grondgedeelte van het level verschijnt de Wicked Weave Dragon die Bayonetta in het verleden gebruikte om gigantische bazen een kopje kleiner te maken. Je kunt dit gevaarte langzaam over het speelveld bewegen en ermee bijten. En als je een vijand tussen je kaken hebt, gaat hij ook niet meer los komen.

                                                                 Blaziken

Niet iedereen houdt van vuistgevechten, dus een strijder met vlugge voetjes kan uitkomst bieden. Met Pikachu, Charizard, Greninja, Lucario & Jigglypuff is Pokémon goed vertegenwoordigd in de vierde Super Smash. Dit betekent echter niet dat er geen ruimte is voor een paar extra Pokémon. Blaziken, als een van de fan favorites, lijkt ons dan een waarschijnlijke keuze. Nintendo zal zich dit ook realiseren, gezien het feit dat Blaziken in Pokkén Fighters zit en groots in beeld werd gebracht in de aanloop naar Pokémon X & Y.


Met zijn sterke voetenwerk zou Blaziken niet misstaan in menig martial arts toernooi. Met aanvallen als Double en Mega Kick kan hij zich zo in een één-op-één gevecht redden. Als er een afstand overbrugd dient te worden kan hij zichzelf richting vijanden lanceren met een Blaze Kick. Om vijanden juist op afstand te houden, zoeken we de oplossing in Flamethrower, terwijl Earthquake je uit benarde situaties kan redden. Dreig je dan nog de afstand in te vallen? Dan maak je snel een comeback met Sky Uppercut.

                                                                          Mega Blast Burn

We kunnen het simpel doen en Blaziken net als Lucario en Charizard mega-evolueren als Final Smash. Maar omdat dat nogal saai zou worden, stel ik iets anders voor. Direct na de transformatie, gebruikt de versterkte Blaziken Blast Burn, de ultieme fire move. Wat volgt is een gigantische vuurpilaar, die langzaam bijgestuurd kan worden.

                                                               Agent J

Nog zo’n karakter waar je niet direct aan zou denken is Agent J, van de muzikale game Elite Beat Agents. Maar dansen en vechten hoeven niet ver van elkaar te liggen, denk maar aan capoeira. Wij zien Agent J dan ook wel eens Super Smash Bros . in moonwalken, gewoon omdat het kan.

Zoals al gezegd zal Agent J zijn dansmoves gebruiken om te vechten. Een draai in de lucht met uitgestrekt been, zal ongetwijfeld wat tandartsrekeningen opleveren en als hij gaat breakdancen, breekt er letterlijk wat. De reguliere aanvallen zijn de wat simpelere pasjes, terwijl de special moves juist de klappers worden. En nu met zijn allen! Un due trois!

                                                                            Elite Beat Agents

Voor zijn finale act, roept Agent J zijn kompanen Agents Morris en Agent Derek erbij voor een unieke performance. Spelers die op dat moment te dicht in de buurt staan, worden zo mee gesleurd is de dans des doods die deze drie heren op ze los laten.

                                                          Ice Climbers

 

Volgens Sakurai zijn de Ice Climbers voor de vierde Super Smash Bros geschrapt, omdat de 3DS het niet trok als vier spelers deze karakters tegelijk gebruikte in een multiplayersessie. Hoewel ik daar mijn twijfels bij heb gezien de Dog & Duck combinatie, wil ik nog wel akkoord mee gaan dat ze daarom niet gelijk in de game zitten. Maar als de Ice Climbers DLC die alleen bruikbaar is op de Wii U en New 3DS, is dit probleem opgelost.

Nana & Popo zaten al in Super Smash Bros. Brawl, dus het moet niet al te moeilijk zijn om dit duo over te hevelen naar het nieuwste deel. Hun kracht van hun moveset zal wellicht een beetje getweakt moeten worden om de balans niet te verstoren, maar de aanvallen zelf kunnen gewoon worden gekopieerd.

                                                                                 IJsberg

De Final Smash van de Ice Climbers was altijd al een hinderlijke. Maar juist omdat die zo groot en irritant was, viel de kracht ervan nog mee. Qua balans was deze Final Smash dan ook dit in orde en we zien hem graag weer terug.


 

                                                              Sora

Bij Kingdom Hearts zal je eerder denken aan PlayStation dan Nintendo. Toch bracht Square Enix ook vier delen van de serie naar Nintendo handhelds. En nu Kingdom Hearts III langzaam aan de horizon verschijnt, is het tijd om de hype train op te laten warmen. Sora’s aanwezigheid in Super Smash bros zou daar wel eens een sleutelrol in kunnen spelen bij gamers die in het verleden Chain Of Memories, Re: Coded, 358/2 Days of Dream Drop Distance gespeeld hebben.

Met zijn trouwe Keyblade kan Sora zich ongetwijfeld staande houden tussen de vechters in Super Smash Bros. for 3DS & Wii U. Maar natuurlijk moet hij ook op afstand zijn mannetje kunnen staan. Met zijn Keyblade skills zoals Strike Raid en Ragnarok mag dit echter geen probleem zijn. Bovendien kent hij meerdere soorten magie, waardoor Aeroga hem bijvoorbeeld terug naar het slagveld kan lanceren.

                                                                                  Sync Drive

Je kon er eigenlijk op wachten, maar voor zijn Final Smash neemt Sora een tweede Keyblade in de hand. Met de Oathkeeper en Oblivion in de aanslag, mag hij een korte periode vijanden te lijf gaan met veel hogere schade.

                                                            Amy Rose

Als Mario zijn vriendinnetje mag meenemen, waarom zou Sonics (wannabe) liefje dan niet van de partij mogen zijn? Met haar hamer in de aanslag en een kans om indruk op Sonic te maken zal ze niet terugdeinzen voor enig tegenstander die in haar weg staat.

Of het nu haar reguliere of special moves zijn, Amy is een karakter dat dicht op de actie moet zitten. Zo kan ze vijanden een dreun verkopen met haar Piko Piko Hammer, wat voor meer knock back dan schade zorgt. Om echt met Amy te kunnen werken, is de kunst dan ook om aan te vallen op het juiste moment. Gelukkig is Amy een snel personage en kun je dus mobiel blijven tot dat moment daar is.

                                                                              Piko Piko Smash

Eens de hamer, altijd de hamer. Dat is waar we bij Amy Rose in geloven. Voor haar Final Smash haalt ze haar trouwe partner dan ook weer tevoorschijn en geeft ze vijanden die in de buurt staan een gigantische dreun, vergelijkbaar met de honkbalknuppel. En als je geraakt wordt, is het ook hier homerun.

                                                              Tharja

Robin is een speelbaar karakter in de vierde Super Smash Bros., en waar Robin is volgt Tharja snel. De schaars geklede heks is namelijk tot over haar oren verliefd op onze held, ongeacht zijn geslacht. En haar kracht wendt ze graag aan om ervoor te zorgen dat Peach, Samus, Lucina en Palutena maar niet in de buurt van haar prins op het witte paard komen.

Zoals haar grote liefde, vecht Tharja als Dark Mage met een combinatie van een zwaard en tomes. Haar lange zwaard gebruikt ze op een manier die aan schermen doet denken en mikt op de pijnlijkste plekken die ze kan vinden. Tja, Tharja blijft een sadist. Dit uit zich ook in haar tomes, welke vijanden geen schade opleveren, maar kwellen met nare zij-effecten. Denk hierbij aan de machteloosheid die je normaal van een Deku nut ervaart of vertraging van je karakters.

                                                                                  Hex

Tharja’s Final Smash is zoals ze zelf is. Duister, sadistisch en een tikkeltje gestoord. Met haar zwarte magie vervloekt Tharja alle tegenstanders, die vervolgens in pure waarzin als een kip zonder kop over het speelveld rennen. Andere spelers moeten ondertussen hun uiterste best doen om ze bij te sturen, zodat ze er niet vanaf rennen.

                                                             Wonder-Red

Ik mocht dan persoonlijk niet zo’n fan zijn van The Wonderful 101, Nintendo geloofde in de game. Bovendien deed hij het best redelijk aan de kassa. In aanloop naar een eventueel vervolg, zou de toevoeging van Wonder-Red dan ook verre van ondenkbaar zijn.

Als volleert superheld kan Wonder-Red zijn mannetje staan tegen de krijgers, loodgieters, monsters en robots in Super Smash Bros. Maar wanneer zijn vuisten niet voldoende blijken, heeft hij nog altijd de Unite Hand. Deze gigantische rode hand kan vijanden op een afstand toetakelen en zelfs projectielen absorberen. Vijanden krijgen die vervolgens als vuurballen terug.

                                                                                 Unite Up!

Een groepje krijgers van de Wonderful 100 vergezelt Red voor deze Final Smash. Hierbij springt hij in de lucht, waarna zijn kompanen een gigantische Unite Hand vormen. Deze stort neer op het speelveld en plet eenieder die niet op tijd aan de kant kon gaan.

                                                             Plusle & Minun

We stelde eerder in dit artikel al vast dat er mogelijkheden waren om duo karakters bruikbaar te maken. Maar waarom zouden we in dat geval stoppen bij Nana & Popo? Het was even denken welke karakters nog meer een logisch koppel zouden worden. Het antwoord kwam als een donderslag aan heldere hemel.

Plusle & Minun zijn niet de sterkste Pokémon die zich in de strijd mengen, maar dat compenseren ze met teamwork. Hun special ability Plus & Minus geeft hun een boost, waardoor aanvallen als Thunder Punch, Thunder Shock, Double Edge en Thunder redelijke schade doen. Hun custom moves bestaan onder andere uit Charge Beam, Grass Knot en Signal Beam. Zo kun je toch nog van het elektra thema afwijken.

                                                                             Double Discharge

Plusle & Minun springen beiden naar een willekeurige plek op het speelveld en laten hier een elektrisch veld los dat alle vijanden binnen bereik een schokkende verrassing bezorgd en op hun plek houden. Wanneer hun elektrische lading een hoogtepunt bereikt, verbinden de twee velden zich en worden gevangen vijanden met een knal weg geschoten.

                                                            Jack Cayman

Dit artikel startten we met een soepele jonge vrouw uit de studio van Platinum Games. We eindigen het met een brute kracht uit datzelfde huis. Jack Cayman is de ster van de Wii exclusieve Madworld en is tevens speelbaar in Anarchy Reigns. Als de onofficiële mascotte van de studio, is een beetje extra tijd in de spotlight dan ook nooit weg.

Jack moet het niet hebben van souplesse of techniek. Met een kettingzaag aan zijn arm beweegt hij langzaam over het speelveld. Maar wanneer hij je dan toch te pakken krijgen schopt hij je half dood alvorens allerlei special moves tevoorschijn te toveren met zijn kettingzaag. Maar ditmaal, mag het bloed gewoon thuis blijven.

                                                                             Deathwatch

Wanneer Jack kwaad wordt, komen oude herinneringen boven drijven. Herinneringen van een eiland vol moord, dat hij in zwart en wit beleefde. De wereld rondom hem verliest zijn kleur en Jack valt automatisch de dichtstbijzijnde vijand(en) aan met een parade aan kettingzaagaanvallen. It’s a mad world.

0 reacties op "Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 2"