95%
80%
  • Mooie graphics
  • Heerlijke besturing
  • Gewoon geweldig
  • Korte speelduur

Prince of Persia: The Sands of Time (POP:SOT) is de tweede 3D POP game. De eerste 3D POP game was gewoon waardeloos, maar werd toch hoog becijferd om het imago van de prins :P. Dit keer is de game dan ook echt heel goed. POP:SOT is door Ubi Soft ontwikkeld met de JADE-engine (engine van Beyond Good & Evil) en dat leverde heel mooie graphics op. Ik heb de game op de PlayStation 2 en de Gamecube helemaal uitgespeeld, en ik moet zeggen dat de cube-versie iets lekkerder speelt en oogt. Door de exclusieve deal met Sony kwamen de Xbox en Cube-versies er pas in februari, terwijl de PS2 de game al in november had.

Ok, dan nu het verhaal. De prins wordt verleid door ee duistere krachten van een magische dolk en verspreidt zo een dodelijk kwaad over het enorme koninkrijk van de Sultan. Geholpen door een verleidelijke prinses en de enorme kracht van The Sands of Time begint de prins aan een ijzingwekkende zoektocht om de vervloekte kamers van het paleis te bevrijden. Dat doet hij door middel van allerlei acrobatische trucs en geweldige gevechten. Ik moet wel zeggen dat de gevechten af en toe zenuwslopend moeilijk zijn, maar de hindernisbanen zijn dan weer mega-cool.

POP:SOT is net zoals Beyond Good & Evil een erg korte game. Ik had de game de eerste keer in 9 uurtjes voltooid en de tweede keer in 7 uurtjes. Wat wel zo is, is dat je de game eigenlijk maar één keer kan spelen. Op een gegeven moment ken je de levels uit je hoofd. Maar deze parel van een game moet je absoluut in je bezit hebben. Het leuke aan de game is, dat alles zo vloeiend is en dat je de tijd kan terugdraaien. De gevechten lijken erg op de sierlijke schietscenes van The Matrix, om maar even wat te noemen.

Prince of Persia: The Sands of Time is een geweldig mooie game en ook kwa gameplay is het top. Vrijwel alles aan deze game is goed, behalve het camerawerk dat af en toe niet meezit en de voice-overs die heel erg zacht zijn. De gevechten zijn leuk naarmate je beter wordt in de game, dus dat vind ik geen minpunt. Kortom, dit spel moet je halen. Punt.

26%
37%
12%