The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
02/03/2006
14/07/2006
Strategy
ja
PC, Xbox 360

Het spel The Lord of the Rings The Battle for Middle Earth 2 komt over 3 maanden uit maar Electronic Arts heeft de beta vrijgegeven. Hier komt dus de review van de B4ME 2 Beta:

Na
een aantal reclames kwam er een mooie ingame trailer, deze trailer liet
"Create a Hero" en een aantal superkrachten zien. De trailer was
afgelopen en ik was onder de indruk. Het menu was schitterend, met op
de achtergrond The Argonath met schitterend water. Je kon in het menu
kiezen voor Tutorial en Multiplay. De andere opties zoals Create a Hero
waren dikgedrukt en waren niet beschikbaar in de beta.

Ik
starte de tutorial op, ik snapte alles eigenlijk al van de vorige
versie. In de tutorial kon je Gondor zijn. Het was een sneeuwlevel en
het content en de graphics waren echt schitterend. Met sneeuwbuien en
al begon ik het spel te snappen, ik snapte het grotendeels wel maar er
waren enkele nieuwe opties en daar moest ik aan wennen. Zoals het
nieuwe formatiesysteem, je kunt net zoals in de films formaties doen,
bijvoorbeeld
pikes voorop en archers behind!

Had alles voltooid en begon dus
aan Multiplay. Multiplayer menu zag er eigenlijk wel hetzelfde uit als
vorige deel maar heeft een nieuwe stijl maar het komt allemaal op
hetzelfde neer. Wel is het Firewall probleem opgelost! Hier was ik echt
zo blij om want ik ergerde me er dood aan in het eerste deel! Als je
met iemand niet kunt connecten en dat komt zelden voor kun je hem
kicken zodat je geen problemen krijgt in het spel, dit is erg goed
gedaan van EA. Ook zijn het aantal opties waarmee je online kunt erg
uitgebreid. In de volledige versie kun je met zelfgemaakte helden
tegenmekaar spelen helaas is dat in de beta niet zo.

Je
kunt in de beta kiezen tussen de Goblins(Corrupted Wild) en de Dwarves.
Ook kan je helaas maar 2 maar wel schitterende mappen kiezen. Ik begon
met Dwarves tegen Dwarves met de map Harlindon. Een level waar Naval
Combat is toegestaan het level was dus een soort haven. Ik begon met me
potje en ik was verbaasd en begon zelfs te trillen. Ik had gewoon de
beta en de gameplay is zo verbeterd! Je begint met een Citadel en 2
bouwers. Ja waar zijn die bouwers dan voor nodig?

In dit
vervolg zijn kastelen verleden tijd. Je moet met je bouwers een eigen
kasteel gaan ontwerpen! Ook moet je net zoals Age of Empires op een
bouwer klikken en dan kan je een gebouw construeren. Geen building
plots meer nu gaat het om tactiek. Je kan dus een kasteel bouwen en wat
heb je daar voor nodig? Jawel
muren, muren zijn per stuk 50 en je kan ze erg uitgebreid bouwen. Je
kan je muren upgraden zelfs! Met een gate,een tower,een catapult en nog
iets anders. Ook kan je je citadel met van alles upgraden! Met
bijvoorbeeld Stoneworker, zo word je hele kasteel een stuk sterker maar
je moet wel wat centjes voor betalen. Ook kan je daarop catapults,
towers en wat muren bouwen.

In
deze game kan je ook bepaalde gebouwen innemen! Bijvoorbeeld een haven,
hier kan je dus schepen bouwen. Een bar of een bierbrouwerij, hier kan
je Hobbit Sheriffs en Men of Dale archers maken. Ook zijn er
verschillende creeps, je ziet o.a. spinnennesten en drakennesten! Maar
er is nog een hele coole funtie, Gollum oftewel Smeagol loopt in elke
map onzichtbaar en soms zichtbaar heen, als je dit vervelend schepsel
dood(en dat is erg lastig) laat hij de One Ring vallen. Als je deze One
Ring hebt kun je dus een hele sterke Ring hero maken die de ring
draagt! Bij de rassen(MoTW,Elves en Dwarves) krijg je Galadriel. Bij de
rassen(Goblins,Isengard en Mordor) krijg je Sauron!

The
Fellowship is in dit deel uit mekaar gevallen, oftewel sommige helden
zijn verplaatst naar andere facties. Zo zie je Legolas bij de Elves en
Gimli kun je dus in de beta bespelen bij de Dwarves. Ook is de power
tree verandert oftewel je krachtpunten. De hele boom is goed uitgewerkt
met allemaal nieuwe krachten, ook kan je reset doen, als je een foutje
hebt gemaakt in je tree kan je dat dus zo verbeteren! Vele
mensen lagen nogal te klagen over het beperkt aantal units wat je kan
bouwen. Maar dat is nu verleden tijd! wat ik bedoel is hoe meer farms
je bouwt hoe meer commandopunten je krijgt. Dus hoe meer inkomen hoe
meer units je kan bouwen. Hierbij is er een erg goede sfeer en mooie
gevechten.

De
muziek is ongeveer hetzelfde, Howard Shore heeft weer eens zijn best
gedaan, maar deze keer niet alleen! EA heeft 2 nieuwe componisten
gehuurd die erg Middle-Earth related zijn. Hier krijg je echt een Lord
of the Rings feeling bij en de muziek geeft je echt een kick! Je kan
dus ook op water vechten zoals ik net zei, met transportschepen en
bombardementschepen en nog vele andere. Toen ik het water op High zag
man dat was het mooiste water wat ik ooit had gezien in een RTS spel!
Man ik begon gewoon te kwijlen zo schitterend!

Toen ik met
de Goblins begon, stond ik perplex. Alles was zo creepy en je kon van
alles bouwen. De Corrupted Wild is erg gericht op monsterachtige units.
Zo kan je Goblins op spiders maken,Giants,draken en nog veel meer!
Helaas hebben de Goblins geen muren, maar ze hebben andere sterke
punten, hierbij zijn ze sterk in het rush tactiek een tactiek om je
tegenstanders binnen een paar minuten de grond in te duwen! Ook hebben
ze goeie krachtpunten, ze kunnen The Watcher oproepen en bepaalde
draken.

Ik heb dus een aantal potjes gespeeld en ben zeer onder de indruk en ben dus benieuwd daar de volledige versie. Deze zal 3 maart verschijnen. Als die uit is schrijf ik dus een recensie van het volledige spel met meer info zoals War of the Ring en campagne en de andere facties en levels! Hou de site in de gaten!

Discord

Hot
EnquĂȘte
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties

Games Headliner