343 Industries' Chris Lee deelt meer details over Halo: Infinite

Halo: Infinite
TBA
First-person shooter
ja
Xbox One

343 Industries heeft zulke grote plannen voor Halo: Infinite dat men een volledig nieuwe engine nodig had om diens creatieve visie tot uiting te brengen. Dit vertelt Halo FPS director Chris Lee op een livestream van Inside Xbox.

De nieuwe engine heet Slipstream en Microsoft heeft er volgens Lee flink in geïnvesteerd. Dat mag ook wel, daar de Director het ''de fundering voor de komende tien jaar Halo'' noemt en benadrukt dat het meest krachtige toolset is die Microsoft ooit voor Halo heeft gemaakt, hetgeen nodig bleek nadat eerdere engines volgens Lee niet voldoende bleken.

Chris gaat vervolgens verder door te beweren dat ze met deze engine de ''kracht van Scarlet'' kunnen aanwenden, al gaat hij niet in op wat hij hiermee precies bedoelt. Wat hij echter wel expliciet benoemd, is dat spelers geen Scarlet hoeven aan te schaffen om Infinite te spelen. De game zal namelijk op dezelfde dag voor Xbox One en PC verschijnen als voor de vierde console van Microsoft.

Verder heeft men het nog even over het nieuwe karakter in de E3-trailer, die men voor nu Pilot noemt. Lee bevestigt namelijk dat hij een grote rol zal gaan spelen in het verhaal dat Infinite te vertellen heeft, maar wilt hier niet verder op ingaan, daar dit ''zorgvuldig in Halo: Infinite aan bod zal komen.''

Het laatste punt dat men aanhaalt in het nieuwe Spartan-armor van Master Chief. Lee liet weten dat deze voornamelijk geïnspireerd is op die van Halo 3, maar dat ook elementen van 4, 5 en de Legends-films hun weg naar het ontwerp hebben gevonden, zoals wel te zien is in deze afbeelding.

Bron: GameSpot

Discord

Hot
Enquête
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties

Games Headliner