Een interessant standpunt is opgepopt via een interview met Josef Fares van The Hazelight Studios, bekend van games als A Way Out en binnenkort It Takes Two. De mede-oprichter van de studio werd gevraagd hoe het zit met de collectibles in It Takes Two, waarop Fares gevat antwoordde door te stellen dat mensen spellen niet eens meer uitspelen, laat staan voor collectibles gaan zoeken.
Een interessant standpunt. Deels gewaagd. De speelduur van spellen (die opgerekt kan worden door collectibles) is voor sommige gamers nogal een dingetje. Fares geeft aan dat collectibles vooral zijn bedacht om spelers alle hoeken van een game te laten zien, maar denkt dat daar andere manieren voor zijn, zoals het plaatsen van mini-games.
Een recent onderzoekje dat op Ungeek werd gepubliceerd, wees uit dat spellen op basis van trophies inderdaad zelden tot de eindcredits worden gespeeld. The Last of US II behaalt met een gemiddelde van 58% aan behaalde trophies de eerste plek op de PlayStation. Games als Red Dead Redemption 2, Ghost of Tsushima en Horizon: Zero Dawn redden de 40% nog niet, dus waar zijn de trophyhunters gebleven?
0 reacties op "'Collectibles? Mensen spelen games niet eens uit!'"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier