Darkest Dungeon wordt ingekort in nieuwe spelmodus

Darkest Dungeon
PC: 19 januari 2016, PlayStation 4: 27 september 2016, PlayStation Vita: 27 september 2016
RPG
nee
PC, PlayStation 4, Vita

Begin februari zal RPG Darkest Dungeon voorzien worden van een nieuwe spelmode, welke opmerkelijk genoeg de spelduur van de game halveert.

Deze Radiant mode werd al een tijd geleden aangekondigd en verandert de balans van de game. Volgens de ontwikkelaar zou hierdoor de spelduur ongeveer gehalveerd moeten worden, van tachtig naar veertig uur. Hiermee geeft Red Hook Studios gehoor aan veel gehoorde kritiek vanuit hun community.

Volgens Red Hook Studios zagen veel gamers het einde van het verhaal nooit doordat de hoge moeilijkheidsgraad, in combinatie met permadeath, autosaving, veel moeten grinden en een lange spelduur, ervoor zorgde dat ze voor het einde opgaven. En hoewel Darkest Dungeon altijd bedoeld was als een flinke uitdaging, vonden ze dit zonde, waardoor ze hebben besloten water bij de wijn te doen. Permadeath en autosaving blijven echter, daar deze als kernelementen van de game worden gezien.

Een kleine kanttekening hierbij is wel dat in Radiant bepaalde achievements niet vrijgespeeld kunnen worden en bepaalde loot mogelijk niet beschikbaar zal zijn. Deze wilt de studio voorbehouden aan de spelers die de game op de normale manier spelen.

Radiant zal in eerste instantie worden uitgerold naar de PC-versies van de game. De PlayStation 4 en PlayStation Vita versie zullen op een later moment volgen.

 

Bron: Darkest Dungeon

Hot
Enquête
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner