hotness 0
News

De dubbele Mario power-up in Super Mario 3D World was een gelukkig ongelukje

Gepost door

De double cherry power-up in Super Mario 3D World was volgens vele een van de leukste verassingen die de game te bieden had. Dat de power-up in de game zit is echter grotendeels aan het toeval te wijten.

Dat blijkt uit een artikel van GamesRadar waarin de website spreekt met Kenta Motokura en Yoshiaki Koizumi, twee van de mensen achter de Wii U game. Hierin vertelt Motokura dat een van de level designers per ongeluk twee Mario's in een build van de game had gezet. Tegen alle verwachtingen in crashte de game echter niet en was het zelfs mogelijk beide loodgieters te besturen.

''We eindigden met een singleplayer waarin het mogelijk was twee versies van Mario tegelijkertijd te besturen! We probeerden het allemaal en het was echt amusant, dus we maakten haast om de game zo aan te passen dat deze functie in het eindproduct zou belanden. Als de game gecrasht was met twee identieke karakters in het level, denk ik niet dat we de dubbele Mario-functie zouden hebben die we nu hebben,'' aldus Motokura.

0 reacties op "De dubbele Mario power-up in Super Mario 3D World was een gelukkig ongelukje"