De LEGO Mario-lijn is veel groter dan origineel gedacht

De Mario-lijn van LEGO blijkt veel uitgebreider dan van tevoren was aangekondigd. Dit blijkt uit een bericht dat vandaag op de website van de speelgoedgigant verscheen.

We wisten al dat een starterset, twee uitbreidingen en power-ups zouden komen, waarmee je jouw eigen Mario platform-avontuur kunt naspelen. Maar de lijst is een heel stuk langer dan dat.

Natuurlijk is er de starterset, met daarin de Mario met schermpjes in zijn ogen, mond en op zijn buik, en de uitbreidingen Piranha Plant-powerslide en Eindbaasgevecht op Bowsers kasteel. Daar komen echter nu de Bewaakte vesting, Mario’s huis & Yoshi, Toads schattenjacht, Desert Pokey, Whomps lavafort en het Boomer Bill-spervuur bij, zodat je een hele serie levels kunt doorspelen.

Die levels moeten natuurlijk gevuld moeten met vijanden, behalve degene die standaard bij de set zitten, en daarom introduceren LEGO en Nintendo ook blind bags met daarin een van tien willekeurige vijanden: Paragoomba, Fuzzy, Spiny, Buzzy Beetle, Bullet Bill, Bob-omb, Eep Cheep, Blooper, Urchin of Peepa.

Om vijanden te verslaan heeft Mario zijn trouwe schoenen, maar natuurlijk ook power-ups. Bouw- en Kat-Mario waren reeds onthuld en worden vergezeld door Vuur- en Propeller-Mario, welke natuurlijk, net als al het andere hierboven samenwerkt met Mario en de begeleidende app die helpt met bouwen en scores bij kan houden.

''Met de onthulling zijn vandaag 16 LEGO Super Mario-sets geïntroduceerd. Ik kijk er echt naar uit om te zien hoe de speelmogelijkheden worden vergroot met de unieke power-up pakketten”, zegt Takashi Tezuka, Executive Officer en Game Producer van Nintendo Co., Ltd. “De voorkeuren en verbeelding van elke speler zijn anders. Door LEGO-stenen -reeds in het bezit van de speler- en verschillende LEGO Super Mario uitbreidingssets te gebruiken, hopen we dat mensen verschillende Mario-werelden kunnen creëren en er voor altijd van kunnen blijven genieten.”

“De reactie op LEGO Super Mario was ongelooflijk”, zegt Jonathan Bennink, Digital Design Lead van LEGO Super Mario, the LEGO Group. “Super Mario is zo’n icoon. Fans hebben lang uitgekeken naar de onthulling van het volledige productassortiment. Ons hele assortiment, van de startset, de power-up pakketten, de uitbreidingssets tot de personagepakketten is gebouwd om Super Mario, zijn vrienden en vijanden tot leven te brengen. We houden van de creativiteit van Nintendo- en LEGO-fans en kunnen niet wachten tot ze hun verbeelding de vrije loop laten in hun interactie met Super Mario in de echte wereld. "

Bron: LEGO

Discord

Hot
Enquête
Verrassend
26%
Verschrikkelijk
37%
Prachtig
12%
Het maakt mij niet zoveel uit
25%
Totaal aantal stemmen: 100 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner