hotness 0
News

Dit is alles wat je wilt weten over gevechten in Death end re;Quest 2

Gepost door

Nu Death end re;Quest een releasedate heeft in de niet zo verre toekomst, heeft uitgever Idea Factory International besloten om niet langer geheimzinnig te doen over de game. We krijgen daarom niet enkel nieuwe screenshots, maar ook uitgebreide uitleg over hoe combat in het spel zal gaan werken.

Zoals veel JRPG's is Death end re;Quest 2 turn-based. Karakters op het veld mogen om beurten aanvallen, waarbij hun snelheid de volgorde bepaalt. Je doet echter meer dan je aanval uit een menu kiezen. Net zoals bij andere Compile Heart-spellen als Omega Quintet, Hyperdimension Neptunia en Dark Rose Valkyrie, moet je je karakter optimaal positioneren om zo veel mogelijk doelen te raken en zelf veilig te blijven voor area of effect-aanvallen.

Eens je karakter op de juiste plek staat, kun je gebruik maken van het Triact-systeem, waarmee je drie acties in één beurt kunt doen. Dit kunnen drie verschillende acties zijn, maar je kunt ze ook stapelen voor een sterker effect. Zo geeft de e-mail als voorbeeld Attack + Guard + Guard, waarmee je na een aanval een extra sterk schild opwerpt. Het combineren van bepaalde skills kan resulteren in een unieke skill.

Of je nu op de normale manier aanvalt op gebruik maakt van de Triact, je hebt de kans om vijanden op Knockback te trakteren. Hierbij worden ze van hun plek geduwd. En als je jezelf goed hebt neergezet, kun je vijanden zo tegen elkaar aangooien of laten botsen met Field Bugs. Deze wezens dragen negatieve effecten met zich mee die ze overdragen aan zij die ze raken.

Als je het ondanks dit alles te heet onder de voeten wordt, heb je een laatste redmiddel: Glitch Mode. Deze staat enkel tot je beschikking als je strijders voldoende corruptie hebben opgelopen en geeft ze een gigantische power-up én een vernietigende exclusieve skill.

0 reacties op "Dit is alles wat je wilt weten over gevechten in Death end re;Quest 2"