hotness 0
News

DMC: Devil May Cry heeft lagere instapdrempel

Gepost door

Met een nieuw ontwikkelteam achter Devil May Cry ging de game enigszins een andere koers op. De metamorfose van Dante zorgde voor flink wat aandacht. Ook de gameplay moet eraan geloven, aangezien de game wat toegankelijker zal worden gemaakt wordt voor nieuwkomers.

Rahni Tucker van Team Ninja zei het volgende in een interview: "Als ik kijk naar beelden van sterke spelers die in de oude DmC-games continu in de lucht hangen en tegelijkertijd vijanden kunnen afslachten, dan denk ik - net zoals velen - dat ik geen flauw idee heb van hoe dat werkt. We wilden die magie ook gedeeltelijk toegankelijk maken voor de meer casual spelers. Een beetje extra tijd in de lucht, meer luchtgerichte aanvallen.''

Hideaki Itsuno ondersteunt dit. Hij werkte al eerder mee aan de andere DMC's en is voor de reboot te werk gesteld bij Team Ninja. . "Naarmate de franchise verder ging, zagen we steeds minder nieuwe gamers, omdat het steeds moeilijker was om het spel gewoon te worden. Toen we DmC 4 aan het klaarstomen was, met een nieuwe held en nieuwe bewegingen, technieken en vaardigheden, waren er niet veel nieuwe fans. Met deze DmC, kan je de technieken uit de oude reeks gebruiken en de lat voor nieuwe gebruikers heel laag leggen. Zowel oude als nieuwe fans zullen het spel leuk kunnen vinden en ik ben er zeer trots op," aldus Itsuno.

0 reacties op "DMC: Devil May Cry heeft lagere instapdrempel"