hotness 0
News

DOOM: Eternals eerste update geeft gehoor aan feedback

Gepost door

De mogelijkheid om videogames na de release te patchen wordt door menig gamer gehekeld als de reden waarom games steeds vaker releasen met grote problemen. Immers is het makkelijker en goedkoper om spelers als playtesters te gebruiken. Maar patches kunnen ook een hoop goeds met zich meebrengen.

id Software bijvoorbeeld, lanceerde met DOOM: Eternal een game waar op het technisch vlak maar weinig op aan te merken valt. Spelers vonden echter wel dat sommige dingen tweaks konden gebruiken; een behoefte waar Update 1 in voorziet.

Na het installeren van Update 1 zullen spelers ervaren dat ze nu in de singleplayer verticaal kunnen dashen in het water en minder schade oplopen in water. Ook zijn de controversiële demon-tutorials verder uitgebreid en is de Microwave Mod versterkt.

In de Battlemode krijgen spelers nu aan het eind van een match te zien wie ze heeft omgelegd en kunnen ze tijdens de match zien als ze aan het healen zijn. Hiernaast zijn er nu prestige-sterren en Echelon leveling voor de fanatiekste spelers. Hiermee reset je rank naar level 1 als je level 250 bereikt en krijg je een medaille om die prestatie aan te duiden.
           
Als een demoon na het installeren van Update 1 een Slayer dood in Eternal, wordt het een Empowered Demon die extra resources en XP oplevert. Dat is fijn, want je gaat het nodig hebben om het derde event, dat met deze update van start gaat, tot een goed einde te brengen en die felbegeerde cosmetics te verdienen.

Op PC introduceert Update 1 ook Denuvo Anti-Cheat. Installatie van de software is verplicht om Battlemode te kunnen spelen en draait zolang als dat DOOM: Eternal actief is op de achtergrond mee. Bethesda verzekerd echter dat het geen informatie verzamelt of verzend. Mocht je dat niet voldoende vinden, dan kan Denuvo verwijderd worden, zodat je wel gewoon de singleplayer kunt spelen zonder het programma. Dat is althans het idee. In de praktijk is de mogelijkheid om de singleplayer offline te spelen echter nog niet beschikbaar, al heeft Bethesda wel laten weten dat hieraan gewerkt wordt. Tot die tijd kan de game echter niet gespeeld worden zonder Denuvo.

Over de Battlemode gesproken: daar zijn ook veranderingen doorgevoerd die de balans ten goede zouden moeten komen. De gloednieuwe Marauder krijgt 24 seconden cooldown voor zijn wolf en verliest de schadevermindering als het beest op het veld is. Andere veranderingen zijn enkel voor console-spelers, daar de game iets anders speelt met een gamepad. Spelers op Xbox One en PlayStation 4 zullen daarom ervaren dat de cooldown van Archviles Flame Wall Shield naar 3,5 seconden wordt verlaagd terwijl Teleport wordt verlengd naar 5,5 seconden.

Ook de Pain Elemental kan vaker zijn schild gaan gebruiken, daar Soul Shields cooldown naar 3.5 seconden wordt verlaagd. Tenslotte zijn er tal van bugfixes, die je hieronder kunt vinden, maar vanwege de lengte niet vertaald zijn:

Fixes for ALL Platforms

  • Fixed an issue so that now all customized character and weapon skins appear correctly all the time
  • Fixed an art issue with one of the bodies in Urdak causing it to display improperly
  • Fixed an issue which would cause the Slayer’s hand to become stuck in place when switching weapons while picking up the frag grenade
  • Fixed an issue where using the IDKFA cheat code in Mission Select could cause weapons mods to equip on top of each other
  • Fixed an issue which would cause the rocket launcher to be removed from the player’s arsenal when quitting the game immediately after completing the combat sequence where it’s acquired in Cultist Base
  • Fixed an issue in Exultia where progress could become blocked after dying or quitting immediately before the doors open to the Sentinel plaza
  • Fixed an issue in BATTLEMODE where Marauder skins would display incorrectly during animations outside of gameplay
  • Fixed an issue in BATTLEMODE where the end of match scoreboard inaccurately represented player scores during the match
  • Fixed a rare issue in BATTLEMODE on the Penance map that would cause black artifacts to obscure player vision
  • Fixed an issue which would cause Slayer Gate keys to disappear on first playthrough of a level after activating a cheat code
  • Fixed a rare crash for when demon players load into the Extraction map from a post-match lobby in BATTLEMODE
  • Fixed an issue in BATTLEMODE where BFG kills would fail to increment Weapons Expert
  • Fixed a rare crash in BATTLEMODE where a Slayer quitting could result in one or both Demon’s game crashing
  • Fixed an issue in BATTLEMODE in which players would sometimes spawn outside of the map at match start
  • Improved messaging system to provide more clarity on any online services issues players may be experiencing
  • Fixed a crash when loading into Mars Core directly from the Fortress of DOOM
  • Fixed an issue in which the default Slayer hands would appear when color variants of the classic DOOM Marine skin were equipped while using classic weapon pose
  • Fixed issue in which the Chromatic Aberration settings reset after quitting the game
  • The Barrel Blast challenge now increments correctly when killing demons by shooting barrels
  • The Blood Puncher challenge no longer increments past the goal limit of 20
  • Fixed issue in which the number of completed Milestones displayed was not accurate for some players
  • Fixed issue in which doors in the Fortress of DOOM were sometimes invisible
  • Fixed issue in which players could not complete Taras Nabad after fast traveling to the Slayer Gate and reloading that checkpoint
  • The Arc Complex Master Level summary screen now shows the correct XP gained
  • The flame VFX now show up correctly for the Demonic Slayer skin on climbable walls
  • Fixed issue in which power-ups were not working correctly during 4th round BATTLEMODE matches
  • Fixed an issue in which the demon summon icons would flash briefly for some users at the start of BATTLEMODE rounds
  • Fixed an issue in which the player would become locked in a melee animation when rapidly switching to Chainsaw/Crucible, immediately followed by a melee attack
  • Fixed issue in which the AutoMap was appearing dim for PC users while running in HDR display mode


Fixes for PC only

  • Anti-cheat bans will be issued more aggressively starting with this Update
  • Players who are identified to be cheating will be notified that they are blocked from all multiplayer content
  • Fixed a crash on some older graphics cards while running in Fullscreen mode
  • Removed AMD HDR warning message on startup (AMD has since fixed the issue with their current release drivers)
  • Fixed an issue in which changing to Borderless Windowed mode, then alt-tabbing would sort the game behind other open windows
  • Fixed an issue that caused the Windows taskbar to display when alt-tabbing while in Borderless Windowed mode
  • Fixed an issue in which the Lost Souls from the Pain Elemental’s Soul Shield moved erratically with V-Sync disabled


Fixes for Console only

  • Fixed a crash when launching DOOM or DOOM II from the Slayer's retro computer in the Fortress of DOOM


Fixes for Stadia only

  • Reduced input latency

0 reacties op "DOOM: Eternals eerste update geeft gehoor aan feedback"