hotness 0
News

Edge Magazine geeft ons een hoop Uncharted 4-details

Gepost door

De nieuwe Edge is net uit, en de inhoud vindt als gevolg langzaam maar zeker zijn weg naar het internet. Een van de interessantste items gaat over Uncharted 4, waarover we een hoop nieuw dingen leren.

Er zit namelijk een nieuw randje aan de slip events. Dit zijn de situaties waaraan je aan een richel gaat hangen, die vervolgens wel of niet afbrokkelt. Niet elke richel is even stevig en de hoek waarin je springt en de afstand die je daarbij aflegt bepalen of je nog even rond kunt blijven hangen.

Nathan is niet de enige die hier rekening mee zal moeten houden, want ook achtervolgers klimmen er vrolijk op los. In het geheel zijn ze ook slimmer, want je verstoppen gaat je niet meer redden. Je tegenstanders zullen namelijk naar je blijven zoeken en daarbij onderling contact met elkaar opnemen.

In Uncharted 4 is Nathan een kleine vier jaar pensioen als zijn broer Sam na vijftien jaar radiostilte opeens weer opduikt met onvoorstelbaar nieuws. Hij heeft namelijk nieuwe aanwijzingen over Libertalia, het Walhalla van elke schattenjager. Daar kom je je pensioen wel voor uit.

Voor de meer technisch aangelegde mensen onder ons is het goed om te weten dat er heel wat gesleuteld is aan de charactermodels. Eerder meldde we al dat 60 FPS geen must is voor Naughty Dog, maar dat betekent niet dat ze niet naar hun kenmerkende kwaliteit streven.

Met de rekenkracht van de PlayStation 4 is de ontwikkelaar erin geslaagd om nu al vier keer zoveel texture-resolutie te realiseren. Tevens wordt het Disney Diffuse-model gebruikt, dat bekend zijn om zijn sublieme schaduwen. Dit wordt vervolgens gecombineerd met alleen al achthonderd botten in Nathan's gezicht voor zo realistisch mogelijke mogelijk. Ter vergelijking; Uncharted 3 had er 250.

0 reacties op "Edge Magazine geeft ons een hoop Uncharted 4-details"