hotness 0
News

Een rustige zomer zit er niet in in Demons Ate My Neighbours

Gepost door

Als het aankomt op de zomer van 2020, dan mag die van ons heel snel voorbij zijn. Weg met de hitte, weg met corona en weg met de saaie komkommermaanden. Tuned-out Games gaat daar echter nog verder in, daar zij hun pijlen hebben gericht op volgend jaar.

In het derde kwartaal moet namelijk Demons Ate My Neighbours verschijnen voor PC en Nintendo Switch. Gemaakt met behulp van Greg Johnson (bekend van Toejam and Earl: Back in de Groove) grijpt deze twin stick shooter terug naar het soort humor dat we veelal zagen in de jaren 80 en 90, wat ook is wanneer het spel zich afspeelt.

In 1991, overigens het beste bouwjaar, ontketenen Joey en April onbedoeld een groot kwaad, dat vervolgens Fairweather Valley in zijn greep krijgt. Het gros van de inwoners muteert en wordt gewelddadig en bedreigt onze helden en de rest van de overlevenden. Daarom is het tijd om terug te vechten op de enige mogelijk manier: met waterpistolen vol wijwater...!?

Sla je handen in elkaar met een vriend en kruip ieder in de huid van een van de helden om de willekeurig samengestelde levels te overwinnen. Dat kan op een vriendelijke manier, waarbij je jouw buren redt van de demonen, of op een brute manier, waarop je ze gewoon gezamenlijk naar het hiernamaals stuurt. Hoe ga je anders dealen met Zombos, Vampunks en Zaplings?

Hoewel de komst van Demons Ate My Neighbours al in steen gebeiteld staat, wil men de schaal van het spel vergroten. Daarom zal men op 1 september, overigens de beste bouwdag, naar Kickstarter trekken in de hoop $175.000 op te kunnen halen voor extra karakters, wapens, cameos van ToeJam en Earl, ports voor PS5 en Series X en nog veel meer. Enkel de soundtrack hoeft niet meer geld te hebben, daar namen als Varien, Remy Ma en Nice Legs zich reeds aan het project verbonden hebben.

''Demons Ate My Neighbours brengt een leuke, opwindende vibe terug die we missen van de jaren tachtig en negentig kamp horror,'' legt Game Director van Tuned-Out Games Kian Matthew uit. ''We willen een frisse, vernieuwende draai geven aan de klassieke co-op formule door willekeurige levels, meta-progressie, een beknopt verhaal, inspirerende nieuwe karakters, monsters en innovatieve gameplay aan een funky, kampnostalgische aankleding toe te voegen.''

 

           

0 reacties op "Een rustige zomer zit er niet in in Demons Ate My Neighbours"