hotness 0
News

Elizabeth uit BioShock Infinite ging eerst een stom personage zijn

Gepost door

Elizabeth, een van de hoofdrolspeelster uit BioShock Infinite, ging eigenlijk eerst niet kunnen spreken. Dat onthulden de ontwikkelaars tijdens GDC. Studio Irrational Games was bang dat haar zinnetjes irritant zouden worden, maar beslisten uiteindelijk toch om haar een stem te geven.

Elizabeth was oorspronkelijk bedacht als een stom personage. Die beslissing werd genomen omdat de ontwikkelaars van BioShock Infinite bang waren dat haar interventies spelers op de zenuwen zouden werken. Irrational Games was ook niet zo overtuigd van zijn eigen kunnen om een geslaagde, pratende Elizabeth te maken.

Uiteindelijk werd beslist om haar toch een stem te geven, omdat ze met de andere personages van BioShock Infinite moest kunnen interageren. Die beslissing lag blijkbaar moeilijk, want op een bepaald moment kwam het tot de keuze om of Elizabeth te schrappen, of om haar te laten praten.

0 reacties op "Elizabeth uit BioShock Infinite ging eerst een stom personage zijn"