hotness 0
News

Firaxis voorzag de launchproblemen van XCOM 2 niet

Gepost door

Ontwikkelaar Firaxis is verbaasd over alle problemen die XCOM 2 bij launch vertoont, maar tevens vastberaden deze zo spoedig mogelijk op te lossen. Dit laat lead designer Jake Solomon weten in een interview met Rock, Paper, Shotgun.

''XCOM 2's technische problemen zijn het eerste waar we het over hebben als we 's morgens binnen komen. We nemen het ontzettend serieus. Ik en de andere leads werken er de hele dag aan en daar zijn we nu aan toegewijd.[...] Ik kan eerlijk zeggen dat we niet wisten dat de launch zo zou verlopen.''

Veel gamers klagen over een hoop verschillende bugs, zoals hitboxes die niet goed geregistreerd worden, lange pauzes tijdens het spelen en karakters die in de omgeving verdwijnen. Zaken die tijdens het testen van de game opgelost hadden moeten worden. Volgens Solomon ervaarden zij deze problemen echter niet.

''Het is niet wijdverspreid, de problemen zijn meer...sporadisch. Misschien reflecteert dit slecht op mij, maar ik zit hier nu met jullie te praten met de laptop waar ik op gespeeld heb en ik heb deze problemen niet ervaren. We hebben deze zaken niet opgevangen in compatibiliteitstesten. We zijn volledig verantwoordelijk voor het product in de handen van de spelers, dus we zullen ook zeker onze verantwoordelijkheid nemen.

Voor de mensen die er last van hebben, die gefrustreerd zijn, ik ben net zo gefrustreerd en meer. We zullen doorgaan met het updaten van de game en we hebben wat workarounds, maar oplossingen volgen spoedig. Ik kan geen data geven, maar ik kan zeggen dat we als een gek werken. We hebben al een hoop problemen in ons vizier.''

Of Firaxis echt geen weet had van deze problemen is momenteel een discussiepunt in de community, aangezien sommige issues ook al waren te zien in streams van de game voor de release. Dit waren echter wel eerdere builds en mogelijk waren ze in de veronderstelling de problemen opgelost te hebben.

0 reacties op "Firaxis voorzag de launchproblemen van XCOM 2 niet"