Hidemaro Fujibayashi: ''Shortcuts in Breath of the Wild waren gepland''

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
2017
Action adventure
nee
Wii U

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is ondertussen een kleine tien maanden beschikbaar en in die tijd hebben gamers elk hoekje en gaatje van de game verkend en de raarste manieren gevonden om zo snel mogelijk door delen van het spel heen te komen. Wie dacht Nintendo te slim af te zijn komt er echter bedrogen uit.

In een interview met IGN laten Eiji Aonuma en Hidemaro Fujibayashi, twee van de kopstukken achter de game, namelijk weten dat dit van het begin af aan de intentie was. ''Dat was absoluut een van onze doelen,'' aldus Fujibayasha. ''Een belangrijk thema van deze game was dat er meerdere antwoorden moeten zijn, meerdere methodes, meerdere manieren om wat dan ook te doen. Elk van de dungeons wilden we zo maken dat spelers de problemen erin konden oplossen op de manier die zij wilden, zonder dat zelfs wij weten wat ze zouden doen om het op te lossen.

Het moest een omgeving zijn waarin we niet konden voorspellen of iets zou werken. Dus we hebben een hoop plezier beleefd aan het kijken naar video's van mensen die dingen deden die we niet daadwerkelijk voorspeld hadden en die echt uniek zijn. Dus ja, het heeft gewerkt.''

Natuurlijk was er een manier die Ninendo voor ogen had, een manier waarmee je een obstakel gegarandeerd kon overwinnen, zo onderschrijft Aonuma later in het interview: ''Dus, een van de dingen die we zeker overwogen, is dat we er altijd zeker van waren dat de speler begreep wat zijn uitdaging was en wat de horde was. We wilden er zker van zijn dat een uitdaging haalbaar was. Dus we maakten altijd een lineaire manier om die te overwinnen.

Als het bijvoorbeeld zo was dat 'je iets niet kan doen omdat je niet de juiste tools hebt of omdat je niet aan de eisen voldoet', dan willen spelers dat niet meer doen. Dus we daar moesten we rekening mee houden. In de toekomst moeten we dat absoluut in het achterhoofd houden als we iets nieuws cre√ęren.''

Bron: IGN

Hot
Enquête
Meer nieuws
0%
Meer recensies
14%
Meer video-content
29%
Meer previews
0%
Meer prijsvragen
29%
Meer van alles
29%
Totaal aantal stemmen: 14 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner