hotness 0
News

Stormgate wil de eerste social RTS zijn

Gepost door

Real-time strategy-spellen zijn door de aard van het genre doorgaans solo-aangelegenheden. Soms kun je elkaar uitdagen in een PvP, maar vaak is dat ook wel waar het ophoudt.

Dat is niet de visie die Frost Giant Studios heeft voor het zojuist onthulde Stormgate. In deze futuristische RTS is de mensheid bijna uitgeroeid door demonisch ogende aliens die via lang slapende portalen onze planeet binnenvallen. Door deze combinatie van sci-fi en fantasy kunnen mechs worden geïntroduceerd, terwijl oude artifacten tegelijkertijd ook een rol kunnen spelen in het verhaal. Een verhaal wat je overigens zowel in jouw eentje als gezamenlijk kunt beleven met een vriend.

De singleplayer is echter niet waar het stopt. Twee van de grote namen van Frost Giant hebben in het verleden gewerkt aan WarCraft 3 en StarCraft 2 en hopen met Stormgate een volgende eSport in handen te hebben. Er is daarom een ingebouwde client voor competitieve multiplayer in 1v1 en 3v3 matches, een coöperatieve 3vE en een editor om mee te stoeien.

''We bouwen Stormgate voor de real-time stategy community van het verleden, heden en de toekomst,'' schrijft CEO Tim Morten. ''Onze visie is om een sociale ervaring te bieden die de muren doorbreekt die mensen buiten hebben gehouden en spelers terughaalt die hebben zitten wachten op de volgende geweldige RTS. En om te bewijzen dat dat het RTS-genre wederom kan bloeien.

Of ze deze ambitieuze doelen kunnen behalen zal moeten blijken, maar aan een gebrek aan inzet zal het niet liggen. De game wordt gemaakt in Unreal Engine 5 en ondanks diens indrukwekkende visuele krachtpatserij, ligt de focus op de eerste plaats op de funderingen van de gameplay-ervaring. Daarnaast wordt de User Interface kritisch bekeken om het makkelijker te maken voor alle soorten spelers en de game op lange termijn interessant te houden. Want in tegenstelling tot de meeste RTS is Stormgate geen koop-en-speel-ervaring, maar een free-to-play-titel waarop voortgebouwd kan worden in de jaren die gaan komen.

''Het Stormgate-universum zijn combinatie van science fiction en fantasy, samen met onze focus op door karakter gedreven verhalen, zullen jaren aan verhaalvertellingskansen bieden waar onze spelers van kunnen genieten,'' aldus Tim Campbell, de Game Director van Frost Giant. ''Ons team bouwt een best-in-class real-time strategy game die de RTS-traditie van high-skill competitief spelers voortzet terwijl het evengoed innoveert op gebieden als de user interface en co-op om het genre toegankelijker te maken dan ooit tevoren.''

Stormgate zal voorlopig nog niet verschenen en pas volgend jaar een beta krijgen. Als je daar echter interesse in hebt, kun je je nu al inschrijven via deze website.

0 reacties op "Stormgate wil de eerste social RTS zijn"