hotness 0
News

Update 1.06 geeft Red Dead Redemption 2 een grafische downgrade

Gepost door

Een van de voordelen van een console die verbonden is met het internet, is de mogelijkheid om games na de launch te patchen. Zo kunnen bugs die pas na de release aan het licht komen bijvoorbeeld worden aangepakt of kunnen games een upgrade krijgen die gebruik maakt van nieuwe technologie. Maar Rockstar doet nu precies het tegenovergestelde.

Een Twitteraar, die zichzelf Darealbandicoot noemt, was de eerste die het verschil opmerkte. In een Tweet plaatst hij twee screenshots van dezelfde scene, waarbij de linker van versie 1.0 van het spel is en de rechter kwam uit versie 1.06. En in eerste instantie lijken ze hetzelfde. Wie echter beter kijkt, valt op dat met name de lichtinval door het raam en sommige details in versie 1.06 onderdoen voor de eerdere versie.

Enig onderzoek wijst uit dat het verschil wordt veroorzaakt doordat het ambient occlusion-effect in versie 1.06 is verwijderd. Ambient Occlusion zorgt ervoor dat lichtinval zich realistisch gedraagt, gebaseerd op de objecten in diens pad. Zo wordt niet alles even sterk belicht. En in sommige situaties kan dat een noemenswaardig verschil maken.

Wat opvallend is aan deze wijziging, is dat deze niet is aangekondigd door Rockstar en ook niet terug te vinden is in de normaal heel uitgebreide patch notes. De kans bestaat dus dat dit een bug betreft die het proces blokkeert of anderzijds diens werking benadeeld. Een andere optie die geopperd werd in de community is dat weersomstandigheden of andere externe factoren in de game dit effect veroorzaken, daar die al meermaals de schuldige bleken bij soortgelijke klachten. Gezien de vele screenshots die Darealbandicoot zoveel binnen als buiten gebouwen maakte ter vergelijking lijkt dit echter onwaarschijnlijk.

0 reacties op "Update 1.06 geeft Red Dead Redemption 2 een grafische downgrade"