hotness 0
News

We mogen BBC bedanken voor de komst van Beyond Blue

Gepost door

Voor hun debuuttitel, Never Alone, werkte ontwikkelaar E-Line Media nauw samen met de oorspronkelijke inwoners van Alaska. Dit deden ze om de culturele juistheid te waarborgen en de game zo waarheidsgetrouw mogelijk te maken. Voor Beyond Blue kiest het bedrijf een soortgelijke aanpak.

Op het persportaal van E-Line valt namelijk te lezen dat men voor de ontwikkeling van Beyond Blue de hulp heeft ingeschakeld van verschillende experts op het gebied van de oceaan en het leven dat erin zwemt.

''Gedurende de eerste gesprekken met deze wetenschappers waren we ontroerd door de passionele en bijna spirituele wijze waarop ze vertelden over de wereld die ze ervaarden tijdens het duiken of in onderwatervoertuigen, en de onbezonnenheid waarmee ze spraken over de volgende generatie technologie die de snelheid waarmee nieuwe ontdekkingen kunnen worden gedaan drastisch dreigt te versnellen,'' vertelt E-Line Media CEO Micheal Angst. ''We begonnen met elke wetenschapper te vragen hoe ze hun tijd onderwater zouden besteden als ze tien á vijftien jaar in de toekomst konden reizen en een klein team met een vloot vol geavanceerde technologie konden leiden. We vonden hun antwoorden fascinerend en de game is zo gemaakt dat hun visies gekanaliseerd zijn in iets dat hopelijk een atmosferische en ontroerende ervaring is.''

De visie van experts verwerken in de game is natuurlijk een prima wijze om een geloofwaardige onderwaterwereld neer te zetten, maar dit was enkel een gevolg. Het was namelijk BBC die de aanzet heeft gegeven voor dit project. De mediagigant was onder de indruk van de Cultural Insight-video's die gepaard gingen met Never Alone en nodigde E-Line Media daarom uit om te kijken hoe ze het tweede seizoen van BBC's Blue Planet II mogelijk konden verbeteren.

''Geïnspireerd door de wijze waarop de Cultural Insight-video's in Never Alone context en weerklank gaven aan een game die verweven was met de cultuur van Alaska, zochten we contact met E-Line om een potentiële creatieve samenwerking aan Blue Planet II te onderzoeken,'' aldus BBC's Head of Digital Entertainment & Games, Bradley Crooks. ''We denken dat er geweldige synergie zit in de manier waarop E-Line zijn games maakt en onze eigen kijk op het maken van programma's, waarbij we beiden passioneel zijn over het onderwerp en willen dat mensen de wereld waarin ze leven beter begrijpen.''

Als gevolg van deze samenwerking zullen spelers Ocean Insight-video's kunnen ontgrendelen in Beyond Blue, die beeldmateriaal gebruiken uit Blue Planet II om meer context te bieden. Er zal zelfs beeldmateriaal in de game zitten dat niet in de TV-serie zit. En als de kers op de taart hebben verschillende externe partijen, zoals OceanX, ook nog geïnvesteerd in de game, om zo de oceaan en diens bewoners meer onder de aandacht te brengen.

0 reacties op "We mogen BBC bedanken voor de komst van Beyond Blue"