hotness 0
News

World War 3 versie 0.7 laat iets langer op zich wachten

Gepost door

De release van versie 0.7 van World War 3 is met een week vertraagd. Dit omdat men een probleem heeft gevonden dat kan zorgen voor crashes tijdens het laden van een match en men van mening is dat, zelfs in een testomgeving, dit onacceptabel is.

In dezelfde update laat men weten dat dit probleem reeds verholpen is, maar dat men daardoor nu nog aan een paar kleinere issues werkt die nog voor de release gladgestreken moeten zijn. Of zoals The Farm 51 het zelf verwoord:

''We kijken er naar uit om de nieuwe engine naar jullie handen te brengen en kunnen niet wachten om te zien hoe het presteert. Tegelijkertijd willen we het echter genoeg tijd geven om een goede testing tool te zijn, niet enkel iets waar we mee pronken. We zijn nog altijd bezig met de game maken en hoe meer informatie we verzamelen, hoe beter het eindresultaat zal zijn.''

Men vervolgt dat, tenzij er onverwachte grote problemen opduiken, 0.7 volgende week op de PTE-servers zal gaan verschijnen. Hier zal het enkele weken verblijven zodat er tests kunnen worden uitgevoerd met echte spelers, waarmee The Farm 51 het kan verbeteren voor de officiële livegang. En als het zover is kunnen spelers uitkijken naar het volgende:

Challenges:

Elke 24 uur zullen willekeurig uitdagingen verschijnen die spelers kunnen voltooien. De uitdagingen zijn op een gegeven dag voor alle spelers hetzelfde, zodat je makkelijk samen kunt werken met vrienden om ze tot een succesvol einde te brengen en geld, bonus XP, wapens, skins of attachements te vergaren.

Dit systeem zal op een later moment nog verder uit worden gebreid, maar omdat men data van deze versie wil analyseren, kunnen er nog geen details over de exacte vormgeving worden vrijgegeven.

Squad Manager:

De Squad Manager zit natuurlijk al in Word War 3, maar versie 0.7 neemt deze op de schop. Dat doet het echter vooral aan de back-end, waardoor spelers in de praktijk weinig meer zullen merken dan dat een hoop bugs zijn opgelost.

Verbeteringen aan HUD:

Aan de hand van verzamelde data, zal de HUD bij de uiteindelijke release van het spel er een stuk anders uitzien. Maar om dat in goede banen te leiden én spelers niet te veel te overvallen, zal deze verandering geleidelijk gaan. 0.7 vernieuwt om te beginnen het Kill Screen, voertuig HUD's en de strike HUD's.

Het nieuwe Kill Screen leert je nu vanuit welke richting je beschoten werd met behulp van een minimap. Hiernaast geeft het je informatie over de speler die je gedood heeft, zoals hoeveel HP die nog had. Over de andere twee vernieuwingen zijn geen details gedeeld.

Attachements

Attachements worden opnieuw onder de loep genomen om spelers aan te moedigen meer te variëren. Volgens de update ligt de focus nu te vaak op een handjevol ''beste'' opties

VOIP

VOIP, oftewel de voice chat, is ook veranderd. Je kunt nu kiezen tussen Open Mic en Push-To-Talk, zodat je niet bang hoeft te zijn dat iemand iets hoort wat je niet wilt. Hiernaast kun je de chat ook uitzetten of specifieke spelers muten.

Tenslotte zal de nieuwe VOIP een filter meekrijgen waardoor het klinkt alsof jullie echt op het slagveld en middels een radio communiceren. Dit zodat je je echt kunt inleven.

Overig

Tenslotte zijn er hoop kleinere verbeteringen die door 0.7 worden doorgevoerd. Dit zijn visuele veranderingen, bugs en quality of life fixes. Ze zijn echter te talrijk en klein om allen te benoem
 

 

0 reacties op "World War 3 versie 0.7 laat iets langer op zich wachten"