DICE heeft aangekondigd met spoed te werken aan een patch die de aanhoudende problemen die Batttlefield 4 online teisteren moet oplossen. Deze patch had gezamelijk met de China Rising DLC moeten verschijnen, maar is stilletjes uitgesteld.
De reden voor het uitstel is officieel dat men nog wat tests wilt doen alvorens de patch wereldwijd aan te bieden. Dit is echter niet het volledige verhaal als we een insider met de schuilnaam sliced_lime mogen geloven.
Volgens sliced_lime bestaat de beruchte One Hit Kill-bug die ze al eerste aan willen pakken namelijk uit twee delen. Het eerste deel is het werkelijk sterven door een kogel, en dit deel is opgelost. Het tweede deel heeft echter te maken met de communicatie tussen de consoles van de spelers en de servers van Battlefield 4.
Hij ging vervolgens in op het technische aspect van hoe deze servers werken en hoe dit impact op de game. Deze uitleg is uitgewerkt in een afbeelding welke je onderaan dit bericht kunt vinden. Een simpele versie is echter in deze gif te zien. Waar het op neer komt is dat de vertraging de servers ervaren ervoor kunnen zorgen dat kogels die in het luchtledige worden geschoten, je wel kunnen raken als je daar een korte tijd eerder stond. De game heeft namelijk een gedeelte van de code die aan je karakter zit gekoppeld nog niet verplaatst.

Hoewel de we nu dus weten wat de oorzaak van sommige problemen in Battlefield 4 is, is er dus nog geen oplossing voor. Wanneer deze oplossing en de bijbehorende patch nu moeten gaan verschijnen wist sliced_lime helaas nog niet te melden. Het is dus afwachten op een bericht vanuit Electronic Arts of DICE.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie