Met diens E3-presentatie, liet uitgever Electronic Arts zich al van een hele andere kant zien. Nadien gaven ze als verklaring dat ze van plan zijn gamers meer te betrekken in het maken van de game, al was het nog niet helemaal duidelijk hoe ze dat voor ogen hadden.
CEO Andrew Wilson heeft nu echter wat licht op de zaak geschenen. Zo geeft hij aan geen games meer uit te willen brengen die nog eerst gepatched moeten worden om speelbaar en leuk te zijn. Als het nodig is, wordt een game dus gewoon uitgesteld.
''We hebben altijd gelooft dat je een speelbare versie nodig. We maken al lang games, maar in het heetst van de strijd doe je gewoon wat je kan. We zeiden nu dat er geen alternatief meer was. Als het niet (goed) speelbaar is, dan moet je uitstellen tot het dat wel is. Je kunt het niet achteraf doen,'' aldus Wilson.
Een van de manieren waarop Wilson dit wilt bereiken, is het luisteren naar feedback van spelers. Daarom wilt het ruim op tijd beta's opstarten, zodat nu al is gebeurd voor Battlefield: Harline.''De wereld verandert, zei Wilson. De Hollywood mentaliteit van ''Hou alle informatie voor je'' is niet meer iets wat past in de wereld van vandaag.''
Een verandering is koers is wellicht de slimste keuze die Electronic Arts volgens vele de afgelopen jaren gemaakt heeft. Het bedrijf eindigde als Slechtste bedrijf van Amerika vorig jaar en was ook meermaals genomineerd. Fans zijn tevens allang niet meer tevreden, met het SimCity- en Battlefield 4-fiasco nog vers in het geheugen.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie