Met de release van Darksiders Collection en Red Faction Collection werd voor het eerst sinds de overname van de franchises door Nordic Games een teken van leven vernomen. Veel mensen vroegen zich dan ook hardop af of er nog een toekomst was voor de franchises. Volgens Reinhard Pollice, product development director bij Nordic Games is die er zeker.
Tijdens een interview met Gengame liet Pollice weten dat ze momenteel volop met beide franchises bezig zijn, maar helaas nog niet op een stadium zijn belandt waarop ze concrete aankondigingen kunnen doen. Wel zijn ze in contact met voormalige werknemers van Vigil Games, die verantwoordelijk waren voor de eerste twee Darksiders.
''Op dit moment zijn op een stadium aanbelandt waarin we alle mogelijke ontwikkelkanten voor Darksiders bekijken. Ik denk dat de Darksiders franchise goed is uitgestippeld qua gameplay. Darksiders en Darksiders II gaven veel hints over dingen en natuurlijk willen we niemand teleurstellen. We gaan dus even zitten en kijken naar wat voor invalshoeken we kunnen nemen voor een nieuwe Darksiders game en welke mensen geschikt zijn om hieraan te werken. [...] Haal Darksiders niet van de radar. Kijk wat we gaan we gaan aankondigen. Er moet een toekomst zijn voor Darksiders en die zal geweldig zijn. Darksiders was en is geweldig.''

Maar het interview spitste zich niet alleen op Darksiders. Ook Red Faction kwam aan de orde. Ook hier leren we niet veel, al staat het iets eerder in ontwikkeling dan een nieuwe Darksiders. Het idee van een Guerilla 2 is in ieder geval wel al verworpen.
''Een paar maanden geleden waren we het spelen met het idee van een Red Faction: Guerilla 2. Dit gaan we niet doen. Ik denk dat we ook wel wat ideeën hebben over hoe we het verder maken. We zijn niet hier om daar iets over aan te kondigen. We zijn in ongeveer hetzelfde stadium als Darksiders, maar waarschijnlijk iets minder verder. Ik zeg niet dat er niets gebeurd, het kan zelfs vrij snel gebeuren.
Red Faction als een serie heeft veel veranderingen ondergaan. Deel een en twee waren erg over de level layout en het slim vernietigen ervan, terwijl Guerilla en Armageddon vooral ging over het opblazen van alles wat je zag. Ik denk dat er een manier moet zijn om deze twee te combineren.
Het probleem is bovendien dat er al veel shooters zijn. Het is een druk bevolkte markt, maar ik geloof dat Red Faction hier een grote impact kan hebben.''





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie