Bill Trinen, senior product market manager bij Nintendo Of America, heeft zich recentelijk uitgelaten over de kritiek die het bedrijf te verduren krijgt. Specifiek gaat het over de kritiek betreffende het ontwikkelen van nieuwe delen in hun franchises, in plaats van het ontwikkelen van nieuwe.
''Wat onze teams intern doen als ze werken aan een nieuwe game, zelfs binnen een bestaande serie, is fris en fruitig beginnen met wat de focus ditmaal zal zijn. We maken niet altijd een deel van een bestaande serie op een jaarlijkse basis, er zit altijd een grote periode tussen. Je ziet dat met Super Smash Bros., waarbij het zeven jaar geleden is dat het vorige deel uitkwam. Met Pikmin 3, zag je tevens een groot gat. Mario games verschijnen regelmatiger, maar we hebben er geen dit jaar, dus het is niet alsof het een jaarlijks evenement is. De teams focussen zich op hoe ze de gameplay ervaring kunnen hermaken of hoe ze nieuwe idee in die games kunnen introduceren, wat is wat we bijvoorbeeld met NES Remix deden.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie