Sony heeft meer ervaring met hacks dan ze lief is. Maar nadat PSN een paar jaar geleden werd plat gegooid en het afgelopen kerst weer doelwit was van hackers, heeft Sony laten zien hier goed mee om te kunnen springen.
Naar aanleiding van elke hack hebben ze getroffen gebruikers passend gecompenseert en ze op de hoogte gebracht van wat er gebeurd is. Een PSN-gebruiker genaamd Kadjar kon echter niet op dergelijke service rekenen toen er via zijn account $600 ontvreemd werd. Zijn nare aanvaring met de klantenservice van PlayStation postte hij in zijn ongenoegen op Reddit.
''Deze ochtend begon ik lange e-mails te ontvangen die aangaven dat er een aantal aankopen op mijn PSN-account zijn gedaan.
Toen de transacties een voor een binnen kwamen, werd het gelijk duidelijk dat mijn account gehacked is. Ik heb gelijk ingelogd op mijn PSN en heb mijn creditcard van het account verwijderd, mijn e-mail en wachtwoord gewijzigd en tegelijktijd support chats opgestart met Sony en mijn bank.
De vertegenwoordiger van Sony vertelde dat ze toestemming hebben om maximaal $150 terug te storten. Hij stelde ook dat ik een dispuut tegen de kosten kon opstarten bij mijn bank, maar dat mijn account hierdoor geband zou worden van PSN. Als gevolg zou ik al mijn aankopen permanent verliezen, inclusief The Last Of Us: Remastered.
Verder informeerde hij mij dat mijn PS4 gedeactiveerd was van het netwerk en dat een nieuwe geactiveerd was. Toen ik hem verzocht die nieuwe PS4 te deactiveren, gaf hij aan dat dit niet mogelijk was. Ik heb toen mijn PS4 aangezet, ingelogd met mijn nieuwe gegevens en gepoogd mijn PS4 te activeren op mijn account. Ik kreeg toen de melding dat ik het niet kon activeren zolang als dat er een andere PS4 gekoppeld was.
Ik heb de klantenservice gebeld in de hoop op wat duidelijkheid. De agent informeerde me dat er inderdaad een terugstort onderzoek onderweg is, maar dat die gelimiteerd op $150 die als PSN-tegoed gestort zal worden. Verder kan mijn account de komende 6 maanden geen nieuw systeem activeren, aangezien dit Sony-beleid is. Ik ben compleet uit mijn eigen account gegooid tot die datum. Ik vroeg wat er zou gebeuren als ik de bank de bedragen terug zou laten boeken, en toen kreeg ik te horen dat het account gebanned zou worden. Ik vroeg toen of er een manier was of ik mijn aankopen terug kon krijgen en toen werd me gezegd dat dit niet kon, maar aangezien ik enkel ''The Last Of Us en wat gratis PS+ games heb'', dat niet zo'n probleem is.''





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie