hotness 0
News

Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 4

Gepost door

Super Smash Bros. For 3DS is al een tijdje uit in Japan en hierdoor kennen we alle karakters al die in de game speelbaar zullen zijn. Veel favorieten keren terug, al is niet iedereen tevreden. Veel karakters waarvan gehoopt werd dat ze erin zouden zitten, schitteren namelijk in afwezigheid. Maar laten we niet vergeten dat dit nog niets hoeft te betekenen. 

Er kunnen nog altijd karakters worden toegevoegd middels DLC, als alternatieve skin of zelfs door de 3DS- en Wii U-versie te koppelen. GameQuarter ging er eens goed zitten en zocht vijftig personages die wij als mogelijke toevoegingen willen aandragen. In de aanloop naar de Europese release van de 3DS-versie krijg je daarom vijf dagen op rij tien mogelijke vechters. Hierbij hebben we gedacht over hoe realistisch het is dat het karakter toegevoegd wordt, wat zijn of haar vechtstijl zou zijn en wat als Final Smash kan dienen. Sorry jongens, wij geloven niet in Ripley.

Klik hier om deel 1 te lezen

Klik hier om deel 2 te lezen

Klik hier om deel 3 te lezen

 

 

                                                            Llyod Irwing

Tales Of Symphonia werd door velen beschouwd als de beste Tales Of game tot op heden. Met de HD-release van de game is die nu weer helemaal hot. De toevoeging van hoofdpersoon Llyod Irwing lijkt dan een reëel gevolg. 

Met zijn zwaarden in de aanslag hakt Llyod tegenstanders zonder genade tot moes. En met de vele skills die hij ter beschikking is, is hij een geduchte tegenstander, zelfs al moet hij het gevecht altijd opzoeken.

                                                                           Rising Phoenix

Llyod springt omhoog en stort met zijn zwaard naar onderen, bedekt in de vlammen van een fenix. Wanneer hij neerstort, is de klap in de nabije omtrek te voelen.

 

                                                              Paper Mario

Als Dr. Mario, een antiekstuk uit de Mario spin-offs, wederom een opwachting in Super Smash Bros kan maken, dan moet de jongere Paper Mario hier ook zijn plekje kunnen vinden. Dus grijp je hamers en stickers en vijzel je origami skills bij, want we gaan weer knutselen.

Paper Mario’s voornaamste wapen in zijn trouwe hamer, waarmee hij vijanden een slag op hun schedel verkoopt. Maar met de vele stickers in zijn broekzak tovert hij net zo goed vuur- en ijsballen tevoorschijn en voert hij speciale manoeuvres met zijn hamer uit. Een val komt hij te boven met een goed getimede tornado jump.

                                                                          Bom-Omb Stickers

Rechtstreeks uit Sticker Star, komt Paper Mario en een lading plakkertjes vol Bob-Ombs. De papieren loodgieter gooit deze in de lucht voor hij zich snel uit de voeten maakt als papieren vliegtuigje. Vervolgens regent het bommen, die spelers maar moeten proberen te ontwijken.

                                                            Knuckles The Echida

Sonic en Mario’s rivaliteit behoort al tijden tot het verleden en de mascottes van Sega en Nintendo verschijnen ook in de vierde Super Smash game zij aan zij. Maar waar de Mario-familie in overvloed vertegenwoordigd is, staat Sonic in zijn eentje paraat, dus Knuckles lijkt ons een goede keuze als DLC.

Al sinds de eerste Super Smash heeft de serie klonen erin zitten; karakters wiens moveset veel lijkt op een ander karakter, maar met kleine tweaks. Knuckles zou dan ook het logischerwijs een kloon van Little Mac zijn. Beide zijn vrij korte karakters die het van hun vuisten moeten hebben. Maar waar Mac hopeloos is in de lucht, kan Knuckles zich hier beter redden. Hij moet ten opzichte van Mac dan wel aan snelheid inboeten.

                                                                                 Flurry

De moveset van Knuckles willen wij dan wel kopiëren van Little Mac, voor zijn Final Smash kijken we af bij Link. Het idee is dat Knuckles naar voren vliegt en de eerste (groep) vijand(en) op zijn pad trakteert op een serie razendsnelle slagen die eindigen in een enorme dreun die tegenstanders lanceert.

                                                         Wonder-Green

Na Wonder-Red en Wonder-Blue, is met Wonder-Green het olijke trio hoofdkarakters van The Wonderful 101 weer samen. Met zijn gigantische ronde verschijning zou je vaak vergeten dat Wonder-Green een jochie is dat nog maar net de pubertijd heeft bereikt. Hij zal dit echter nooit toegeven en zal stijfkoppig de strijd aan gaan.

Green mag dan wel dezelfde training als Red en Blue gehad hebben, door zijn postuur is hij nauwelijks in staat hier gebruik van te maken. In plaats daarvan gooit hij zijn gewicht in de strijd door zichzelf als sloopkogel te gebruiken. Voor zijn speciale aanvallen haalt hij op veilige afscheid zijn Unite Gun tevoorschijn om tegenstanders lekt te schieten.

 

                                                                            Super Scope

Wanneer andere Wonderful Ones Wonder-Green van back up voorzien, groeit zijn Unite Gun naar onvoorstelbare proporties. Maar dat is niet alles, want de vorm verandert ook. Opeens hebben we een grote groene Super Scope? Met dit stukje oude Nintendo hardware kan je vervolgens enkele schoten lossen op het veld voor je weer zelf mee moet vechten.

 


 

                                                              Tempo

De held van HarmoKnight was het eerste non-Pokémon personage dat GameFreak maakte sinds 2005. En hoewel deze ritmische platform game geen miljoenen exemplaren verkocht, viel hij wel (redelijk) goed in de smaak bij recensenten. Laat GameFreak dan ook even weer schijnen.


Tempo is een snel klein ventje, dat een muzieknoot gebruikt om te vechten. Dit abstracte wapen doet dienst als zowel zwaard als knuppel en staat hem toe vijanden zonder angst te lijf te gaan. Zijn wapen heeft niet voor niets een muzikale vorm. Door hem goed te gebruiken kan Tempo geluidsgolven als wapen gebruiken en vijanden een muzikaal einde geven.

                                                                                 Tempo!

Vergelijkbaar met Donkey Kong’s Konga’s, is de Final Smash van Tempo een ritme game. Bij elke juiste noot wordt Tempo iets sterker en aan het einde van het liedje valt hij vijanden aan met zijn trouwe wapen. De kracht is dus afhankelijk van jou ritmegevoel.

 

                                                         Agnès Oblige

Bravely Default wist vriend en vijand te verbazen toen het in het westen verscheen. De game deed het al goed in Japan, maar wist ook in Amerika en Europa alle verkoopverwachtingen te overstijgen. Bravely Second werd dan ook al snel door Square Enix in ontwikkeling genomen voor de 3DS. Waarom dan geen karakter ervan in Super Smash?

Agnès heeft zoals alle karakters in Bravely Default niet echt een vaste speelstijl. Haar skills en stats hangen immers af van het kledingstuk dat ze draagt. Maar gezien haar basisgroei, voelt ze zich het prettigste in een rol die sterk verbonden is met magie. Wij geloven dat ze daarom het beste als Red Mage kan verschijnen. Deze job kent een goede balans tussen fysieke vaardigheid met een zwaard en het gebruik van magie. Door het beste van beide werelden te combineren, kan ze prima vechten in Super Smash Bros.

                                                                          Prayer To The Crystal

Agnès is the vestal of wind, en heeft daardoor een diepe spirituele band met het magische kristal. Door gebeden naar het kristal te doen, welke tijdens de Final Smash op de achtergrond verschijnt, begint deze te gloeien en steekt een sterke storm op die spelers belaagt.

                                                             Inkling

Splatoon is nog niet uit, maar is een van de interessantste nieuwe projecten van Nintendo. In deze team based multiplayer shooter, kruip je in de huid van inktvis aliens die allemaal op elkaar lijken. Geen probleem om er een te pikken voor een portje Smash toch?

Dat je kunt slaan, betekent niet dat je het moet doen. De soldaat uit Splatoon kan beter op afstand blijven, zodat hij je kan bestoken met zijn verf- kanon en granaten. Afhankelijk van de je move kan hij deze op verschillende manieren toepassen, zodat hij het gevecht in zijn kleur kan verven.

                                                                             Paint Bazooka

Als je in Splatoon goed speelt, krijg je de mogelijkheid om flink rotzooi te trappen met een verf bazooka. Wij zien geen reden waarom deze ook niet als Final Smash zou kunnen dienen. Het is er indrukwekkend genoeg voor en is bovendien bijzonder makkelijk te programmeren. Neem de laser van Samus en vervang het door verf.

 

                                                             Arion Sherwind

We hebben meerdere karakters uit Inazuma Eleven aangehaald als mogelijke deelnemers voor toekomstige DLC. Maar gezien het feit dat het Inazuma Eleven GO-tijdperk gaande is, is een karakter uit dit universum wellicht logischer. En wie is er dan beter geschikt, dan de hoofdpersoon: Arion Sherwind?

Arion is een razendsnelle middenvelder die de wind in zijn voordeel gebruikt. Zijn schoppen mogen dan wel minder hard aankomen dan die van collega voetballers, zijn flexibiliteit compenseert dit ruimschoots. Zo kan hij met Whirly Whirly langs projectielen bewegen, waarbij hij de vijand ook nog schade kan doen. Met de vele moves die hij door de games heen verkrijgt, zijn zo vele combinaties mogelijk.

                                                                                Matei Gryphon

Wanneer drie spirits hun krachten bundelen, komt de krachtige Matei Gryphon, Arion’s geheime wapen, tevoorschijn. Dit gevaarte is de nachtmerrie van elke voetballer en is vrijwel onstuitbaar. Gelukkig is het vermoeiend hem te gebruiken en kan Arion maar even genieten van zijn extra kracht voor Matei Gryphon weer verdwijnt.

                                                            Captain Toad

Toad zit in principe al in de game, als levend schild voor hun princess. Maar Captain Toad krijgt zijn eigen game, en moet dus ook een plekje krijgen op het slagveld der grootheden dat Super Smash Bros. heet.

Toad is razendsnel en kan bijzonder hoge schade uitdelen aan elke arme ziel die in zijn buurt terecht komt. De trouwe dienaar van Peach is ditmaal zelfs niet bang om haar lieftallige gezichtje van wat kleurrijk bont en blauw te voorzien. Maar is hij dan niet uit balans? Nee, want Toad kan niet hoog springen, zelfs niet als super jump. Bovendien heeft hij geen aanvallen op afstand, waardoor je wat aanvallen moet trotseren om een afstand te overbruggen.

                                                                          Toad. Toad? Toad!

Captain Toad heeft niet voor niets de naam Captain. Wanneer hij het seintje geeft davert een stortvloed aan Toads, inclusief Toadette en Toadbert over het veld als een kudde bizons. Ook voor deze bende wil je niet staan als ze langs komen, tenzij je wilt leren vliegen.

 

                                                              Roy

Roy en Marth waren tijdens de previews van Super Smash Bros. Melee zo populair bij aanschouwers en pers, dat ze een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het besluit om Fire Emblem naar het westen te brengen. Deze prestatie mag nooit vergeten worden! Wij eisen Roy terug!


In Melee was Roy een kloon van Marth, zonde, maar acceptabel. Laten we om nostalgische redenen daarom alles laten zoals het was en enkel zorgen dat het qua balans in orde is. Flare Blade, Double Edge Dance, Blazer en Counter mogen dus blijven. Maar wat is er dan nieuw…


… dat is de Final Smash. Met de kracht van de zeven legendarische wapens uit Binding Blade wordt de Sword Of Seals sterker dan ooit. Een flinke zwaai van het zwaard creëert een snede in de lucht, met desastreuze gevolgen.

 

0 reacties op "Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 4"