hotness 0
News

Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 3

Gepost door

Super Smash Bros. For 3DS is al een tijdje uit in Japan en hierdoor kennen we alle karakters al die in de game speelbaar zullen zijn. Veel favorieten keren terug, al is niet iedereen tevreden. Veel karakters waarvan gehoopt werd dat ze erin zouden zitten, schitteren namelijk in afwezigheid. Maar laten we niet vergeten dat dit nog niets hoeft te betekenen. 

Er kunnen nog altijd karakters worden toegevoegd middels DLC, als alternatieve skin of zelfs door de 3DS- en Wii U-versie te koppelen. GameQuarter ging er eens goed zitten en zocht vijftig personages die wij als mogelijke toevoegingen willen aandragen. In de aanloop naar de Europese release van de 3DS-versie krijg je daarom vijf dagen op rij tien mogelijke vechters. Hierbij hebben we gedacht over hoe realistisch het is dat het karakter toegevoegd wordt, wat zijn of haar vechtstijl zou zijn en wat als Final Smash kan dienen. Sorry jongens, wij geloven niet in Ripley.

Klik hier om deel 1 te lezen

Klik hier om deel 2 te lezen

 

 

 

                                                            Wonder-Blue


Wonder Red is al aangedragen als eventuele strijder voor Super Smash Bros. For 3DS & Wii U. Maar gezien het feit dat The Wonderful 100, je gelooft het nooit, uit honderd man bestaat, is er genoeg ruimte om er nog één of twee toe te voegen. De tweede keuze ligt volgens ons bij Wonder Blue.


In essentie hoeft Blue qua vechttechniek niet veel anders te vechten dan Red. Immers zijn beiden lid van hetzelfde team en logischerwijs hebben ze dan ook dezelfde training gehad. Hun superkracht voor de special moves is echter drastisch anders. Waar Red zijn Unite Hand gebruikt om vijanden af te ranselen, gebruikt Blue een Unite Blade. Met dit gigantische zwaard kan hij vijanden van afstand een besnijdenis geven. Kijk ook uit voor de dondervonken die ontstaan wanneer hij het zwaard zwaait.

                                                                           Valiantium Blade

Had Red nog een groepje van The Wonderful 100 aan zijn zijde om te vechten, dan heeft Blue een ander gedeelte. Zijn zwaard groeit naar dubbele lengte, waarna Blue als een volleerd Link ermee ronddraait terwijl jij hem als speler over het veld beweegt. Vijanden die in de draaikolk terecht komen, gaan een paar keer rond alvorens afgeschoten te worden.

                                                                Snake

Snake was dé grote verrassing van Super Smash Bros. Brawl en tevens een van de publieksfavorieten. We kunnen dan ook maar eén goede reden bedenken waarom Snake niet in het vierde deel aanwezig is: DLC. De vraag is voor ons dan ook niet óf Snake tegen betaling beschikbaar gaat worden, maar wanneer.


Zoals andere ontbrekende returnee’s hoeft aan Snake niet direct gesleuteld te worden. Wat werkte in de vorige game, werkt wat ons betreft hier ook weer. Mogelijk moet er voor de balans wel getweakt worden, maar voor de verdere rest mag van ons Snake terugkomen zoals hij al was.

                                                                          Shipment Arriving

De Final Smash die Solid Snake in Brawl vertoonde, vonden wij geen eer doen aan het karakter. Wij willen iets dat meer Snake ademt... dozen! Wij stellen voor dat een gevechtshelikopter over het veld vliegt en dozen naar onderen laat vallen. Sommige dozen zijn leeg, maar andere zitten vol explosieven. Durf jij de gok aan.

                                                               Electivire

Nog een Pokémon? En dan weer een elektrische? Ja, dat klopt! De reden erachter is heel erg simpel. Electivire is namelijk een van de favoriete Pokémon van fans, en hem toevoegen zou zonder twijfel flink wat duiten in het laatje van Nintendo brengen. Reden genoeg lijkt mij zo.

Met zijn grote lijf en brede armen is Electivere duidelijk een zwaargewicht dat het moet hebben van kracht en niet van snelheid. Zo slaat hij vijanden tot moes als hij ze te pakken krijgt. En als je wat extra pit wilt, ga je voor de special moves. Deze Electivire is gebaseerd op de speciale Electivire uit Pokémon: Battle Revolution en trakteert je daarom op Thunder Punch, Fire Punch, Ice Punch en Earthquake als special moves.

                                                                           Motor Drive

Een Final Smash van een Pokémon hoeft niet per se een aanval te zijn. Electivire vertrouwt namelijk op zijn ability. Hij schiet een donder op zichzelf af, waardoor Motor Drive activeert. Electivire is nu een stuk sneller en zijn aanvallen doen bovendien ook nog veel meer schade. Tenminste, tot de batterij leeg is.

                                                          Maxwell

 

Lang heb ik getwijfeld of ik de held van Drawn To Life of Maxwell van Scribblenauts in de lijst moest plaatsen. Maar gezien het feit dat Drawn To Life nu bij 505 games ligt, een studio waar Nintendo eigenlijk niets mee doet, achten we de kans op de samenwerking met Warner Bros groter.

                                                                                 Scribble

Dit is eigenlijk een raadsel. In Scribblenauts werkt Maxwell met wat je maar oproept en Sakurai en zijn team kunnen het dus zo bont maken als ze zelf willen. Een zwaard of pistool? Standaard maar effectief. Een goddelijke stier met die koppen en een agressiviteitsprobleem? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Wij gaan dan ook niet eens gokken hierop, maar laten het over aan de pro’s.


 

                                                           Shawn Frost

Mark Evans is als hoofdrolspeler nog altijd de meest logische keuze als aanvulling uit de Inazuma Eleven games. Maar als er meerdere toevoegingen zijn, hebben wij nog wel wat adviezen. Wat dacht je van de coole Shawn Frost uit Inazuma Eleven 2 en 3? Qua populariteit staat hij meestal bovenaan de ranglijsten en met zijn moves past hij goed in een brawler.


Net zoals Mark gebruikt Shawn geen handen bij het vechten. In plaats daarvan gebruikt hij zijn getrainde beenspieren om uit te halen en deelt hij af en toe een kopstoot uit. Zijn vijanden hier te ver weg voor? Dan haalt hij ze zo in via Land Of Ice. Een vijand uit de weg krijgen doe je dan via Cyclone en een dubbele portie lanceert je de lucht in. De grote klapper is echter Shawns kenmerkende Eternal Blizzard, die een ijsbal naar de vijand lanceert.

                                                                              Legendary Wolf

Wanneer de geest van Aiden en Shawn samenkomen, is de legendarische wolf van Hokkaido klaar voor de aanval. Shawn geeft de voetbal een rotschop en deze schiet recht vooruit, met de geest van wolf zichtbaar. Wie niet uit de weg gaat, eindigt als hondenvoer.

                                                      Ryu Hayabusa

Net zoals Sora, is Ryu niet een karakter waar je meteen aan denkt wanneer je Nintendo hoort. Immers kwam Ninja Gaiden pas echt tot leven na de release op de originele Xbox. Toch kwam de Razor’s Edge Edition van Ninja Gaiden III als een timed exclusive naar de Wii U, dus er bestaat een warme relatie tussen Tecmo Koei en Nintendo..

Ryu gaat met zijn Dragon Sword in de aanslag als volleerd ninja over het speelveld. Met een snelheid die collega-ninja’s Greninja en Sheik evenaart, is hij dan ook perfect voor spelers die tactiek verkiezen boven brute kracht. Buiten zijn trouwe zwaard heeft Ryu kunai en shuriken ter beschikking om vijanden op afstand te houden. Andere mogelijke special moves zijn Thunderclap Kick, de kenmerkende Izuna Drop en Violent Wind. Om een tripje richting afgrond te voorkomen, kan hij een gigantische sprong maken met de Flying Sparrow.

                                                                          Art Of The True Inferno

Te midden van een vuurzee verandert Ryu in een gigantische vuurdraak die over het speelveld raast. Alles in zijn pad leert kennen wat echte pijn is, wanneer ze geconfronteerd worden met honderden graden aan pure marteling.

                                                             Mewtwo

Eindelijk trappen we ook deze open deur maar in. Fans roepen al sinds Super Smash Bros. Brawl om Mewtwo een comeback te laten maken in de serie en hoewel Sakurai meermaals heeft aangegeven dat het lastig wordt, heeft hij nooit gezegd dat het onmogelijk is. De hoop leeft dus voort. En gezien het feit dat Mewtwo prominent in beeld kwam in de aanloop naar X & Y, zien wij het ook rooskleurig in.

Gezien het feit dat mensen al jaren roepen om Mewtwo, is het stomste wat ze kunnen doen zijn moveset teveel aanpassen en de spelers tegen het hoofd stoten. Laat Mewtwo dus lekker zoals hij al was, kijk naar de balans, en breng ons die DLC!

                                                                               Mega Evolution

Wanneer Mewtwo een Final Smash bemachtigt, maakt hij met zijn psychische krachten Mewtwonite X, waarmee hij in Mega Mewtwo X verandert (nee niet die nichterige Y). Maar dit is niet het enige wat verandert. Nu Mewtwo het fighting type erbij heeft gekregen, zijn zijn special moves opeens allemaal close range geworden. Dat klinkt nadelig, tot je overweegt dat deze aanvallen sterk genoeg zijn om veel vijanden in één keer uit de ring te slaan.

                                                             Bomberman

Megaman, Mario, Pac-Man en Sonic zitten al in de vierde Super Smash Bros. Maar waarom zouden we bij vier klassieke gamehelden stoppen, als er zoveel meer zijn? Denk bijvoorbeeld aan Bomberman, Hudsons explosieve kereltje die alweer de dertig gepasseerd is. Nu bestaat Hudson niet meer, maar dat mag geen probleem zijn. Immers heeft Konami Hudson in zich opgenomen en leenden zij al eerder Snake uit aan Nintendo.

Voor The Denpa Men droegen wij al een uniek gameplaymechaniek aan om zo de originele game niet tekort te doen. Bij Bomberman adviseren wij niets minder. Zijn reguliere aanvallen bestaan uit het standaard slaan en schoppen zoals veel karakters dat doen. Maar wanneer de bommen boven komen, gaan we knallen. Bomberman kan namelijk bommen leggen, rollen en gooien richting vijanden. Niet onbeperkt natuurlijk, maximaal vier bommen kunnen tegelijkertijd op het veld zijn. Maar dan komt de twist. De bommen die hij gebruikt zijn een stuk sterker dan bijvoorbeeld de bommen van Link en Samus, maar net niet zo sterk als een Bob-omb. Dat is dus behoorlijk krachtig. Wanneer de  bommen echter het doel missen, kunnen alle spelers ze oppakken en gebruiken, ook tegen Bomberman. En ook hij ontvangt dan flinke schade. Perfect voor spelers die een beetje risico willen nemen.

                                                                                 Overgrow

Wanneer Bomberman in aanraking komt met een Final Smash, groeit hij naar formaat mega Bowser. Zijn bommen groeien mee en hoewel ze nu een stuk langzamer zijn, is hun destructieve kracht buiten proportie. Let alleen op, want ook jij kan in de explosie terechtkomen.

                                                             Tails

Geen held kan zonder sidekick en geen Sonic kan zonder Tails. De kleine gele vos mag eigenlijk gewoon moraal gezien niet ontbreken in een game waar Sonic in speelbaar is. En dat is al reden genoeg om hem toe te voegen aan het rooster.

Met zijn twee staarten en zelf gebouwde gadgets is Tails een heel onvoorspelbare vijand die zich niet voor een gat laat vangen. En net wanneer je denkt dat je het onderdeurtje klem hebt gezet, gebruikt hij zijn twee staarten om je in je smoel te slaan en vervolgens op te stijgen als een helikopter.

                                                                             The Tornado

Tails mag zich dan wel redelijk staande houden in een vuistgevecht, hij schijnt pas echt wanneer hij achter het stuur van zijn trouwe tornado kruipt. In deze mech schiet hij vervolgens een gigantische laser af op vijanden, die door de klap flinke schade oplopen.

                                                     Een karakter uit Rhythm Paradise

Ik ben er eerlijk in. Ik heb het gevoel dat een van de karakters uit Rhythm Heaven aanwezig zou moeten zijn in Super Smash Bros. Karate Joe, Sneaky Spirits en Chorus Kids maken ieder al een cameo in de game. Maar welk van de karakters het beste als vertegenwoordiger op kan treden, daar zijn de mening over verdeeld. Net als bij Layton, laten we deze daarom over aan jullie verbeelding.

0 reacties op "Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 3"