hotness 0
News

Cliffy B is niet te spreken over de Xbox Scorpio

Gepost door

Hét onderwerp van deze E3 is ongetwijfeld de Xbox Scorpio. Sony's Andrew House begrijpt de timing niet, terwijl Microsoft conflicterende berichten geeft over of er nu wel of niet Scorpio-exclusives komen.

En hoewel Microsoft tijdens hun presentatie aangaf dat ontwikkelaars graag de Scorpio wilde, is blijkbaar niet iedere ontwikkelaar blij ermee. Cliffy B, het brein achter Gears of War en LawBreakers heeft namelijk een hele hoop kritiek op de console geuit in een interview met Kotaku.

''Gaat Microsoft nu Sega nadoen met de 32X en mega CD?,'' vroeg Cliffy zich af. ''Ik denk dat het vreemd is. De manier waarop het merk nu gaat, voelt als de manier waarop Mercedes hun auto's noemt in de Verenigde Staten. Je weet wel; de S Class! De SOK! De SK! Welke is dit? Consumenten hebben maar genoeg tijd en attentie voor dat. Het is zoiets van 'gast, probeer je de Xbox One in een PC te veranderen? Wat is er aan de hand?'''

Volgens Cliffy is er feitelijk niets mis met de Xbox Scorpio, behalve dat het de console is die de Xbox One oorspronkelijk had moeten zijn. ''Het voelt als een excuus, omdat ze de console (oorspronkelijke Xbox One) niet zo krachtig hebben gemaakt als dat het had moeten zijn, zodat de Kinect erbij verpakt kon worden. Dus nu moeten ze een inhaalslag maken. In zekere zin kun je dit terugleiden naar hun goedbedoelde E3 van een paar jaar geleden, waar ze volledig digitaal probeerde te gaan et cetera en de terugslag van het internet ze daarop terug liet komen.

Het grote voordeel van de Xbox Scorpio is natuurlijk dat games er nóg mooier uit gaan zien. Cliffy voorziet echter ook de nodige problemen, met name met games die een sterke nadruk op multiplayer leggen én games die via dynamic scaling een upscale krijgen op Scorpio.

''Als je dat doet (upscalen), zie je vaak games die niet tot hun recht komen op het betere product. Zoals we zagen bij de vorige console generatie, waar uitgevers zowel op het kip als het ei wedde. Ze brachten games uit op PlayStation 3 én PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One en feitelijk kreeg je hogere resolutie textures, maar desondanks een gemaskeerde texture in plaats van dynamisch gegenereerde. Ze maakt zichzelf in zekere zin lam. Het is alsof je de cake wilt hebben én eten.

Als je een game maakt en op de goedkopere console is het 30FPS, terwijl het 60FPS is op de nieuwe console, dan kan de prestaties in een shooter bijvoorbeeld beïnvloeden. Het is hetzelfde als Cross Play voor actie-games, waar ik de drang ernaar niet van begrijp. Ik kan het begrijpen met co-op games, maar als je een shooter hebt en de ene speler heeft een controller en de andere heeft een toetsenbord en muis terwijl de controller-speler 30 FPS heeft en de de andere 60FPS, dan zal in de meeste gevallen de speler met het keyboard de boel domineren. Dus, succes met je match making!''

0 reacties op "Cliffy B is niet te spreken over de Xbox Scorpio"