Het grootste verkooppunt van de PlayStation 5 Pro was dat zijn krachtigere hardware en AI-gedreven software er samen voor zouden zorgen dat games die erop draaiden mooier zouden ogen en vloeiender zouden spelen dan ooit tevoren, waardoor het niet langer nodig zou zijn om een gigantisch verschil te ervaren tussen Performance Mode en Fidelity Mode.
Digital Foundry is op dit moment reeds bezig met technische analyses van de PlayStation 5 Pro trailers en resultaten zijn niet bepaald veelbelovend. Alan Wake II, een van de veertien titels waarvan we weten dat die op day one PS5 Pro support heeft, draait bijvoorbeeld op slechts 864p als draait op 60FPS en 1260p op 30FPS. Dit is identiek aan de reguliere PS5 modes.
Ook andere games komen minder uit de verf. The Last of Us Part 2 heeft 1440p met 60FPS, identiek aan de reguliere PS5, al oogt het wel scherper door de invloed van PSSR. Ratchet & Clank: Rift doet het wat dat betreft iets beter met een duidelijke verbetering in zowel resolutie als framerates, al wordt het zware werk ook hier gedaan door PSSR.
Wat dit zo bizar maakt, is dat de GPU van de PS5 Pro ongeveer gelijk staat aan een GeForce RTX 4070. Deze kan Alan Wake II upscalen van 1440p naar 4K en daarbij makkelijk een framerate van 40FPS passeren. Het kan natuurlijk zijn dat Remedy niet de kracht van de console optimaal weet te benutten, maar zelfs dan lijkt het erop dat de mid-gen refresh niet een gigantisch verschil zal maken bij veel games.

0 reacties op "Alan Wake II haalt opvallend lage resolutie op PS5 Pro"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier