hotness 0
Astro Bot Cover
News

Astro Bot-ontwikkelaar Team Asobi heeft geen interesse in realistische games

Gelukkig maar

Gepost door

Tenzij je ergens onder een steen hebt gelegen, zul je ongetwijfeld hebben meegekregen dat afgelopen week de platformer Astro Bot is verschenen onder het geluid van loftrompetten. Ook wij gaven de game een goede score en noemden het een grote kanshebber voor Game of the Year.

Wat deze game zo opvallend maakt, is hoe het afsteekt tegen andere grote PlayStation releases van de afgelopen jaren. Waar titels als God of War, The Last of Us en Horizon hebben gepoogd om zo realistisch mogelijk te laten ogen, is Astro Bot kleurrijk en koddig, zoals de 3D platformers van het begin van de eeuw. En als het aan Team Asobi ligt, gaat dat ook zo blijven. In een interview met VGC heeft hoofd van de studio Nicolas Doucet immers het volgende gezegd:

''Als je de geschiedenis van PlayStation in acht neemt en hoe elke studio zichzelf gepositioneerd heeft, is het interessant dat – en dit laat ik management ook zien – als het publiek van PlayStation groeit, een hoop van hun zijn gegaan van het maken van cartoon games naar meer volwassen, hyperrealistische spellen. Wij wilden dat gat vullen dat voorheen werd gevuld door andere studios zo'n 20 à 25 jaar geleden. Dat is echt wat we willen zijn: voor alle leeftijden, kleurrijk et cetera.''

We hoeven dus voorlopig niet te vrezen dat Team Asobi studios als Naughty Dog achterna gaat, die Crash Bandicoot en Jak & Daxter inruilde voor The Last of Us en Uncharted.

0 reacties op "Astro Bot-ontwikkelaar Team Asobi heeft geen interesse in realistische games"