Een grote release gaat vandaag de dag standaard gepaard met een betafase, zij het open of closed. Met name wanneer de game zwaar op een online multiplayer leunt kan een ontwikkelaar zich het niet permitteren om bugs erin te laten zitten die uitgebuit kunnen worden.
Bungie heeft daarom aangegeven zoveel mogelijk mensen bij hun betafase te willen betrekken om zo optimale resultaten te behalen. "We hebben mensen nodig die de verhaallijn, de multiplayer en de co-op spelen. Ze moeten personages maken zodat we die systemen kunnen inschatten en wat ze juist betekenen. De servers moeten omgaan met heel veel mensen tegelijkertijd, om te zien hoe ze met wapens omgaan en met de eerste content, hoe de competitieve multiplayer eruit ziet met vele verschillende niveaus. Elke dag met Destiny bezig zijn valt niet te vergelijken met een miljoen gamers die de bèta doen afzien. [...] We willen ons niet baseren op giswerk. We gaan er zoveel mogelijk mensen tegenaan smijten."






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie