Een van de redenen waarom grote groepen gamers zweren bij hun PC, is de ondersteuning voor mods. Op consoles is dit op zeer kleine schaal ook mogelijk, maar de veelzijdigheid van Windows op een vlak als deze, kan niet worden onderschat.
Een uitgever die dit niet enkel omarmt, maar ook helpt te faciliteren, is Paradox Interactive. Het bedrijf achter games als Hearts of Iron, Europa Universalis en natuurlijk Cities: Skylines heeft met Paradox Mods zelfs zijn eigen platform hiervoor opgericht.
Met een dergelijke positieve omgeving, is het niet vreemd dat een grote modding community is ontstaan rondom hun games. En iets zegt mij, dat die spoedig een boost zal krijgen na de uitgever zijn nieuwste initiatief: Region Packs.
Region Packs zijn DLC gebaseerd op een land of regio, met daarin gebouwen die bij diens architectuur passen, iconische landmerken en andere assets die de sfeer van jouw stad kunnen veranderen. Voor nu zijn er acht aangekondigd, met Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op respectievelijk 28 oktober, 11 november en 25 november. De andere vijf locaties, Japan, China, Oost-Europa, Zuid-West VS en Noord-Oost VS, hebben nog geen release date, maar als die hetzelfde schema volgen krijgen we allemaal nog voor iedereen zijn roes van oud en nieuw volledig heeft verwerkt.
Wat deze Region Packs anders maakt dan normale DLC, heb je mogelijk al opgemaakt uit de context: Paradox heeft ze zelf niet gemaakt. In plaats daarvan zijn het modders die met de tools aan de gang zijn gegaan en heeft Paradox ze enkel bij elkaar gebracht en hun zichtbaarheid vergroot. Aan Frankrijk hebben bijvoorbeeld Gèze, Gruny, REV0 en Jerenable gewerkt om onze allerlei stedelijke gebouwen te brengen die verschillende soorten en maten.
0 reacties op "Cities: Skylines II neemt ons mee op wereldreis met community-gedreven DLC"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier