Bij de SEA Game Awards 2024 kreeg de studio de Special Recognition Award, waarna CEO Swen Vincke het podium beklom voor een acceptatiespeech. Daar liet hij weten dat ''we hard moeten werken aan de volgende game zodat we hier weer kunnen zijn in vijf jaar tijd''. En IGN pikte natuurlijk direct de implicaties op en strikte hem daarop voor een interview.
''Het was slechts een grapje,'' antwoordde Vincke eens gevraagd om opheldering. Ik weet het niet. We releasen het als het klaar is. Het zijn grote games en ze kosten tijd, dus hou ons niet aan een datum.''
Dit is natuurlijk logisch. Larian opende voor de ontwikkeling van Baldur's Gate 3 al extra studios voor wat het development volgens de zon noemt, waarbij altijd ergens een Larian-kantoor open is en actief aan het ontwikkelen. Wanneer het team in Ghent bijvoorbeeld het eind van de dag heeft, dragen ze hun werk over aan de teams op het Amerikaanse continent, die zo direct verder kan. Zo kan er constant worden gewerkt, zonder dat het nodig is om te crunchen. Maar zelfs met dit concept, duurde het zeven jaar voor hun hit volledig gereleased was. Dat een volgende titel een soortgelijk traject zal volgen, is daarmee binnen verwachting.
Larian Studios werkt op dit moment aan meerdere projecten, waarover de details maar schaars zijn. Wat we echter zeker weten, is dat er geen nieuwe Baldur's Gate in ontwikkeling is en dat op zijn minst één van deze projecten een volledig nieuwe IP betreft.







Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie