Zo weet Game Director Hideaki Itsuno ons te vertellen dat dit vervolg ongeveer vier keer zo groot is als de originele titel. Dat klinkt indrukwekkend, maar zoals fans van open wereld-titels ongetwijfeld weten, zijn de grootste open werelden soms de leegste. Of dat hier ook is zal tijd uit moeten wijzen, maar men belooft een levendige wereld dankzij door AI aangedreven vijanden en NPC's.
Die NPC's zullen ook aan je zijde vechten met de terugkomst van het pawn-systeem. Dit betekent dat je zelf één reisgenoot van samenstellen en de andere twee moet lenen van andere spelers. Deze pawn vechten zelfstandig en simuleren daarbij zoveel het gedrag van spelers. Ze maken zelf beslissingen aan de hand van de situatie, reageren op jou als speler en kunnen zelfs gebruikt maken van de uitgebreide physics voor verrassende tactieken. Dit alles wordt aangestuurd door de RE Engine, die meer mogelijkheden biedt dan MT Framework waar de eerste titel op draaide.




Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie