Na het uiterst positief ontvangen The Town of Light keken gamers wereldwijd naar waar LKA hierna mee op de proppen zou komen. En op een antwoord hebben we lang moeten wachten.
Dat antwoord is natuurlijk Martha is Dead, die volgend jaar moet verschijnen als de tweede release van deze indie-studio. Al zou je niet zeggen dat het dat is als je kijkt naar de beelden. Iets waar we, volgens Creative Director en LKA-oprichter Luca Dalcò, de switch van Unity naar Unreal Engine voor te danken hebben.
''Vanaf de eerste concepten wisten we dat we grenzen wilden verleggen en diepgang wilden leveren door middel van detail en realisme. Het is niet makkelijk en er zijn vaak compromissen die je moet sluiten in scénes, maar ik ben trots op wat mijn team heeft weten af te leveren. De term ''Powered by Unreal Engine'' is meer dan een marketingslogan, de innovatie die het team bij Unreal helpt te ontgrendelen bij ontwikkelaars is onvoorstelbaar, zoals je recent kon zien bij de Matrix tech demo. Zij geven ons de kans om de kwaliteit van de game verder te pushen en geven ons economische ondersteuning bij de ontwikkeling. We hebben features gebruikt, maar zijn er ook in geslaagd om LKA op de voorgrond te plaatsen van nieuwe tools, als early adopters van de MetaHuman-technologie, waar we met plezier meer over onthullen.''
Mocht je nou nog niet echt veel van Martha is Dead gezien hebben en nu nieuwsgierig zijn of juist nóg meer willen weten? Dan helpt onderstaande video je verder. Hier zien we zeven minuten gameplay, terwijl ondertussen Dalcò nog meer vertelt erover.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie