"Adverteren geeft ons de kans om op een betekenisvolle manier te groeien", aldus Wilson. "We hebben interne teams in het bedrijf die momenteel onderzoeken hoe we dit heel doordacht kunnen implementeren in de game-ervaringen van mensen."
In het gesprek wordt niet gesproken over de context van deze implementatie, maar het is aannemelijk dat dit gaat beginnen met sporttitels als FC, Madden en NFL, alvorens door te trekken naar bijvoorbeeld Battlefield of Need for Speed. Het is natuurlijk mogelijk dat het wordt beperkt tot free-to-play-titels, waar het over het algemeen wordt gezien als acceptabel, maar die kans is realistisch gezien klein.
EA is overigens niet de eerste die hiermee experimenteert. Street Fighter V had een korte tijd in-game advertenties tot gamers massaal terugsloegen en ook Microsoft heeft er gebruik van gemaakt in het opstartscherm van de Xbox Series. Zoals je kon verwachten, werd ook dit niet in dank afgenomen. Dit lijkt echter geen afschrikkende werking te hebben op het bedrijf dat meermaals werd verkozen als het slechtste bedrijf ter wereld.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie