Voor context: toen American McGee besloot een derde deel in zijn Alice-reeks te willen maken, richtte hij een Patreon op. Met het geld dat hiermee werd binnengehaald, zouden ze een draaiboek maken voor Electronic Arts, in de hoop hiermee de uitgever over te halen tot het financieren van het project.
Het heeft enkele jaren geduurd, waarin men backers meenam met elke stap van het proces, maar op 15 februari was de 414 pagina's tellende Design Bible klaar en werd het gepresenteerd aan Electronic Arts...welke er vriendelijk voor bedankt heeft.
''Na enkele weken beraad, is Electronic Arts bij ons teruggekomen met een reactie betreffende het financieren of licenseren van Alice: Asylum,'' schrijft McGee of Patreon. ''Als het aankomt op financiering, hebben ze uiteindelijk besloten om het project te laten schieten op basis van een interne analyse van het IP, de marktcondities en de details van het productievoorstel. Betreffende het licenseren, lieten ze weten dat 'Alice' een belangrijk deel is van EA's overkoepelende game-catalogus en dat het verkopen of licenseren niet iets is waar ze op dit moment toe bereid zijn.
In dit stadium hebben we elke optie om een nieuwe Alice-game te kunnen maken uitgeput. Met deze antwoorden van EA is er geen weg vooruit voor dit project. Daarom zullen we deze Patreon-pagina in de koelkast zetten, samen met gerelateerde activiteiten. De content zal blijven staan, maar we zullen geen opties meer aanbieden om te doneren via dit of andere platformen.
Alice: Asylum is aan zijn eind.''
De woordkeuze van Electronic Arts insinueert dat de nee geen permanente is en dat de deur voor een toekomstige samenwerking nog op een kier staat. Maar voor wie daar hoop uit put, is er nog meer slecht nieuws.
''Wat mij betreft, heb ik een eindpunt bereikt qua Alice en game-ontwikkeling in het geheel,'' schrijft McGee. ''Ik heb geen andere ideeën of energie meer om een nieuwe Alice te realiseren, noch heb ik interesse om een nieuw game-idee binnen de huidige omgeving van game development na te streven. [...] Als iemand EA kan overtuigen om Asylum te maken, wil ik het duidelijk maken dat, vanaf nu, ik geen behoefte heb om daarbij of welk Alice-gerelateerd project dan ook betrokken te worden.
Mijn tijd met 'Alice' is ook aan zijn eind.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie