Tot nu toe kregen we elke zes weken een update, wat op zichzelf al behoorlijk snel is. Maar in plaats van gas terug te nemen, zoals we vaak zien bij live-service games, doet de Chinese ontwikkelaar juist het tegenovergestelde. In een recente Dev Vision video op YouTube legt het team uit dat ze het tempo juist willen opvoeren, zodat spelers sneller en vaker kunnen genieten van nieuwe content.
De keuze om nieuwe helden in Marvel Rivals maandelijks te introduceren, is ambitieus. Toch lijkt NetEase goed voorbereid: het bedrijf heeft al een flinke lijst aan personages klaarstaan. Ter vergelijking: concurrent Overwatch 2 hanteert een seizoensduur van negen weken en voegt meestal één nieuw personage of map toe. Als dit tempo wordt volgehouden, kan Marvel Rivals tegen het einde van 2025 maar liefst vijftig speelbare personages bevatten.
Die verandering komt niet uit het niets. De eerste seizoenen van Marvel Rivals waren een gigantisch succes. Waar seizoenen tot nu toe drie maanden duurden, wordt die cyclus teruggebracht naar twee maanden. Volgens game director Guangyun Chen is het doel om “de droom te vervullen om nog meer helden tot leven te brengen in Marvel Rivals.”
Volgens producer Danny Koo draait het uiteindelijk allemaal om één ding: chaotisch plezier. En daarvoor is meer content cruciaal. Hoe meer helden, hoe meer gekte, en juist dat maakt het spel zo leuk.
Naast nieuwe maps en helden is er nog meer om naar uit te kijken. NetEase werkt namelijk ook aan gloednieuwe spelmodi, zodat Marvel Rivals fris verrassend blijft. Wat deze modi precies inhouden, is nog onduidelijk. De tijd zal het leren!