Dan Greenawalt van Turn 10, de studio die verantwoordelijk is voor Forza Motorsport 5, laat weten dat Forza 5 100% van de Xbox One zal benutten. Hij nuanceert dit door te stellen dat elke game dit in principe doet.
Volgens hem zal (bijna) elke ontwikkelaar 100% van een console benutten, maar worden ze hier beter in naarmate ze er meer ervaring ermee krijgen. 'Er bij launch proberen te zijn betekent dat we onze game op hetzelfde moment als de console moeten verschepen, en daarvoor is een samenwerking tussen ons team en hun team vereist.
Dit is op zoveel manieren: we testen hun OS, we testen de architectuur dagelijks en dus is het ongelofelijk partnerschap. Het is grappig wat ik vaak hoor: gebruik je de hardware? De waarheid is dat je altijd 100% van de hardware gebruikt. Dat doe je gewoon, maar de kwestie is of je het efficiënt gebruikt. Dat is wat je leert door de jaren heen.
Tussen Forza Motorsport 2 en toen drie en vier, werd de game ontzettend technisch. De hardware werd niet sterker, maar we verder beter in onze berekeningen. We gebruiken 100% van deze console, maar uiteraard gaan we er beter in worden door de jaren heen.''
Wat Dan stelt is natuurlijk logisch en iets wat door programmeurs wereldwijd beaamt zal worden. De Xbox One is voor het team van Turn 10 een relatief nieuw speeltje, waarmee nog een hoop mogelijk is. Vooral de mogelijkheden van cloud zullen ongetwijfeld nog uitgebreid verkent worden in de komende jaren.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie