Dat je menig game vanaf het de launch kunt spelen zonder er extra voor te moeten betalen, is een van de belangrijkste redenen voor sommige gamers om een abonnement op Xbox Game Pass af te sluiten. Zo is ook het geval bij Still Wakes the Deep, de nieuwste game van Dear Esther-, Everybody's Gone to the Rapture- en Amnesia-ontwikkelaar The Chinese Room.
Kijkend naar de Game Pass subreddit, is echter duidelijk dat niet elke versie van de game gelijk is. Waar de game op Steam en de Epic Games Store een hoop opties heeft om de grafische performance van de game op te krikken via technieken als NVIDIA DLSS en AMD FSR3, zijn deze opvallend afwezig in de Game Pass-versie van het spel.
Nadat deze klachten enige vaart kregen op Reddit, besloten gamers fanatieker een antwoord na te jagen en naar Steam te trekken. Een slimme zet, daar een van de ontwikkelaars daar al snel besloot een antwoord te geven. Men erkent dat de Game Pass-versie van het spel deze opties niet heeft en legt daarbij uit dat dit te maken heeft met de aard van service. Deze maakt het niet onmogelijk, maar wel ingewikkelder dan bij de andere versies van het spel. Door de exacte woordkeuze leek geïmpliceerd te worden dat er een aanzienlijke kans was dit hierom niet gerectificeerd zou worden.
Sindsdien heeft The Chinese Room echter diens antwoord aangevuld. Nu valt er te lezen dat ''we erkennen dat onze huidige launch build [op Game Pass] niet alle features ondersteund die je zou verwachten.
The Chinese Room en Secret Mode horen jullie en zijn bezig om dit met de hoogste prioriteit te rectificeren. DLSS-implementatie is onderweg en zal worden uitgerold in juli als onderdeel van een grotere patch.
We onderzoeken op dit moment de optie om FSR3 te ondersteunen. Op dit moment kunnen we nog geen toezeggingen hierover doen, maar we zullen meer delen eens ons onderzoek klaar is.''
0 reacties op "Game Pass-versie Still Wakes the Deep is inferieure versie volgens gamers"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier