Volgens Strauss Zelnick, CEO van Rockstar-moederbedrijf Take-Two Interactive, is dit echter een heel bewuste keuze. Zo laat hij weten in een recent interview met Bloomberg, waarin hij aangeeft dat ze marketing pas vlak voor release op gaan voeren. Door mensen volop te laten speculeren, zorgen spelers voor eigen verwachtingen, welke torenhoog zijn. Dat is ook deels de reden voor de lange periode tussen Grand Theft Auto V en Grand Theft Auto VI.
"De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden. [...] We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren.
Over de periode tussen releases zegt hij dat het beter is ''om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames."
Het volledige interview kun je hieronder terugzien.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie