De naam verraadt het eigenlijk al, maar scenarios plaatst je in een vooraf bepaalde situatie, waarbij je niet kunt kiezen op welke moelijkheidsgraad je speelt en met welke resources je start. Daarnaast zijn er modifiers aanwezig, zoals een langere winter, die de boel verder compliceren en je vaardigheden in de game op de proef stellen.
''We zijn heel erg opgewonden over deze update, het voegt een hoop variatie toe aan het spel en staat meer gefocuste en doel gedreven playthrough toe, iets waar onze community om gevraagd heeft in het verleden. We hopen dat iedereen van deze nieuwe feature zal genieten en regelmatig terug zal keren eens we nieuwe scenarios toevoegen in toekomstige updates,'' aldus Gustav, de Creative Director van het spel.
Om te beginnen zijn er vier updates, die op volgorde van moeilijkheid Gob the Builder, The Last Ice Age, Eternal Nights en No Diplomacy Allowed. De eerste is bedoeld om rustig te bouwen en gericht op beginnen de spelers. In The Last Ice Age is de winter extreem lang; zeven jaar zit je in de kou, terwijl de andere seizoenen slechts één jaar per stuk duren. Probeer onder die omstandigheden maar eens te kou te trotseren! Het enige geluk is dat Undeads ook niets kunnen in die omstandigheden.
Eternal Nights is meer survival. Dertig jaar lang moet je overleven terwijl je jaarlijks wordt aangevallen door undeads. Niet fijn, maar niet zo erg als in No Diplomacy Allowed, waar geen Undeads, maar steeds grotere Warbands je blijven aanvallen, terwijl Diplomacy nog maar nauwelijks effect heeft.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie