Heroes of the Storm gaat dit jaar nog enkele ingrijpende wijzigingen meemaken die de spelervaring gaan verbeteren. Dat heeft ontwikkelaar en uitgever Blizzard bekend gemaakt op Blizzon 2015.
Op het evenement liet game director Dustin Browder namelijk weten dat de matchmaking van de game een volledige make-over krijgt. Op dit moment draait dit proces nog op basis van Starcraft II, de game waarop Heroes of the Storm is gebouwd. Dat brengt echter de nodige problemen met zich mee.
Op dit moment probeert de matchmaking namelijk enkel zo snel mogelijk een sessie op te zetten, waarbij geen rekening wordt gehouden met hoe goed een speler is en wat voor unit hij of zij gebruikt. Het nieuwe systeem moet het echter helemaal anders aanpakken. De focus van dit systeem ligt namelijk op kwaliteit van een sessie waarborgen, door spelers van een gelijkaardig niveau te koppelen. In theorie zou dit kunnen betekenen dat met name de beste spelers lang kunnen wachten op een sessie, echter zou dit slechts bij uitzondering mogen gebeuren volgens Browder.
Op dit moment wordt het systeem getest op basis van live data en zijn de eerste resultaten veelbelovend. Op basis hiervan wordt gehoopt op een release binnen twee á drie weken. Dit echter ''een doel, geen belofte'', benadrukt Browder.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie