De afgelopen dagen was de indie-community op de PC in rep en roer. Afterbirth, de nieuwste uitbreiding voor The Binding of Isaac, bevatte namelijk maar 74 voorwerpen om vrij te spelen, terwijl de ontwikkelaar er meer dan 120 had belooft.
De reden hiervoor bleek een bug te zijn en de ontwikkelaar was al volop bezig met een patch. Dit vertelde ze echter niet aan de gamers. In plaats daarvan hintte Edmund McMullen, een van de ontwikkelaars, naar een geheim dat de spelers nog niet ontrafeld hadden. En zo begon de grote zoektocht.
Veel spelers focusten zich hierbij op het cijfer 109, wat volgens data mining het aantal uur was dat nodig was om het grootste geheim van de game prijs te geven. En na 109 uur kwam er ook daadwerkelijk iets: de patch.
Hoewel het een originele manier is om meer buzz voor je game te genereren, was natuurlijk niet iedereen er blij mee. Er zit volgens Edmund echter een goede verklaring achter, maar wel een die hij pas prijs geeft als de storm overgewaaid is. We zullen dus even geduld moeten hebben, voor we het volledige verhaal krijgen. In de tussentijd kun je hieronder de gerelateerde Tweets vinden om zelf mee te gaan speculeren.
@UnderwaySMW yeah we had the patch done a few mins earlier but then realized if we wait we can launch it at 109 thought it would be funny :/
— Edmund McMillen (@edmundmcmillen) 4 november 2015 Can't wait to write a blog post about all this once the dust has settled, but till then if you wanna assume im the devil I'm fine with it :)
— Edmund McMillen (@edmundmcmillen) 4 november 2015
In this environment I don't fault you for assuming crazy shit but seriously I'm not mad at anyone and wouldn't fuck with people like this
— Edmund McMillen (@edmundmcmillen) 4 november 2015
No one was upset at anyone at all there were was just a launch bug that caused missing items due to a "thing" that I can't talk about now
— Edmund McMillen (@edmundmcmillen) 4 november 2015





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie