Na de controverse rondom de interactieve martelscene in Grand Theft Auto V keek iedereen plots naar Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, welke ook een dergelijke scene bevat. Niet nodig verzekerde Hideo Kojima ons.
''Het is iets wat gedaan dient te worden,'' aldus Kojima. ''Als de emoties en uitdrukking in videogames toe neemt is het iets wat je niet kunt voorkomen als je een nieuw niveau wilt bereiken. Natuurlijk hebben niet alle videogames dit nodig, en voor mij persoonlijk is het ook niet iets wat ik graag wil spelen. Als geweld ruimte geeft voor nieuwe emoties die belangrijk zijn voor de game, dan wil ik het erin stoppen, vooral in deze game waar een van de onderwerpen wraak is. Daar kan ik niet om heen.
Ik wil echter niet zo ver gaan als speelbare marteling. Het deel van Metal Gear Solid 5 met de marteling is niet speelbaar. Nu ik er aan denk ben ik mogelijk degene die marteling in games introduceerde met Ocelot. Het spijt me!''
Het laatste stuk is een referentie naar de originele Metal Gear Solid, waarin je als speler gemarteld werd door Revolver Ocelot.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie